zwakke verlichting

HENNIE44

Well-Known Member
wie kan mij helpen dit probleem op te lossen, mijn dochter heeft een speedfight 2, deze heeft erg zwakke verlichting, ik ben al naar een scootershop geweest om de juiste lampen erin te zetten, maar helaas het probleem blijft hetzelfde, wie weet wat dit kan zijn.
 
Advertisement - register to remove this

bij een scooter is het meestal zo dat je zeer zwakke verlichting hebt, ik heb hier ook problemen mee. je kan mss is kijken voor halogeen lampen ofzo.
 
Alles goed aangesloten op de accu ?? vast wel ? mischien is er zekering kapot of iets dergelijks , doet verder alles het wel ?? of is die bijv. achter heel veel en voor heel zwak ??
 
Kijk anders je massa punten is na of er misschien wat verroest is ofzo?
Hierdoor kun je ook krijgen dat lampen zwak branden...
maarja ligt eraan wat jij zwak vind een auto lamp brand toch een stuk feller
 
maar het is toch normaal las je je verlichting aan hebt en je hebt hoog toerental dat je licht dan fel brand.
en als hij een laag toerental heeft , stationair, dat je licht dan zwakker brand?
das mijn ervaring .
of heb ik nu ook een slechte massa of zo iets?
 
Last edited:
ik ben alweer even uit mijn scootertijd,..verlichting is idd meestal een probleem, gezien worden maar zelf zien is er niet bij.

ik heb zelf geexperimenteerd met halogeenlampjes op bollampvoetje, dat was geen suc6.

volgens mij heeft de speedficht net als mijn scoot destijds lenslampen (die dingen die auto's met xenon ook steeds vaker hebben) als je daar halogeen in doet ontstaan er in het glas van de lens luchtbelletjes, erg zonde en duur.

2 kleine verstralertjes voor op een motor onder de voorkap hangen kan voor donkere weggetjes een uitkomst bieden.

ook het zacht laten brandden van de knipperlichten zorgt voor betere zichtbaarheid, en beter in te schatten wat de positie van de scooter is op de weg.

wel kan ik bollampjes met een lichtblauwig glas aanbevelen, deze stralen vele malen witter licht uit en zo zie je reflecterende dingen veel eerder.

mvg
franq
 
Ik had dit dus sinds dat ik een halogeen koplamp erop had gezet.
Bij mij zaten er 4 halogeen spots in.

Na wat nadenken, ben ik met een vriend op het idee gekomen om 2 van de spots op de gewone lamp schakelaar te laten werken. (dient als gewoon licht dus)

En de andere 2 spots heb ik via mijn accu aangesloten met een schakelaar er tussen. Die dienen nu als ''groot licht''

Als het te donker word zet je die er gewoon bij aan en je ziet genoeg op de weg.

Misschien een idee.
 
kijk even bij een motorzaak naar verstralertjes.

Met%20verstralers2.jpg
 
kijk even bij een motorzaak naar verstralertjes.

Met%20verstralers2.jpg

en waar krijg ik deze verstralers?
zien er goed uit.
ook ik heb een speedfight welke ik aan het opknappen ben.
rijd nu met een peugeot buxy maar ook daar is de verlichting slecht van.
gezien worden is geen probleem .
alleen zelf zien is 10 keer niks.
 
Lampen zijn standaard aangelosten op de lichtspoel (achter het vliegwiel). Ze gaan feller branden naarmate je meer toerendraait. Dat tot een bepaalde grens, de spanningsverdeler vlakt het rond de 13V af.

Je kunt de lampen ook direct op de accu aansluiten. Hierdoor heb je continue fel licht, ook als je wat minder toeren draait (bijv snorscooters).
Bij veel scooters is de claxon fase-geschakelt. Oftewel, er staat stroom opde claxon, maar de massa is onderbroken met de sckakelaar.
Het is ideaal je verlichting aan de fase van je claxon aan te sluiten. Zo gaat de spanning namelijk van je lampen als je het contact uitzet.
 
Back
Top