Zwaar inhouden inhouden waarom?

Manu76

Burn and rise...

Posts: 121​
Hoi,

Ik heb een aerox 2 tact met een 70cc airsal cilinder. Trekt de tegels uit de grond.

Maar nu mijn vraag: na ongeveer 15/20 minuten te hebben gereden komt deze niet verder dan 40. Top is 100+.

Waar of aan wat kan dat liggen? Kan ik zelf iets doen?

Variohuis/ rollen snaar heb ik allemaal nagekeken. Druk veer is ook nog goed.

Ik heb liever dat die langzamer gaat dan dat die ineens het vermogen kwijt is. Iemand die me op weg kan helpen?

Ik vind het maar raar
 
Advertisement - register to remove this

Wat heb je zelf al geprobeerd/nagekeken?

En is dit ineens? Reed hij daarvoor wel goed?

Lijkt me een warmtegerelateerd probleem omdat het optreedt na een stukje rijden. Misschien koudere bougie gebruiken?
 
Kan zijn dat je een verkeerde bougie hebt inderdaad. Ik had hetzelfde probleem met een b7hs op een minarelli horizontaal blok. Probeer eens een BR8HS
Ok! Dan ga ik dat eens proberen. Ben benieuwd! Ff zoeken maar bedankt.

Maar heeft de bougie dan zoveel effect op het warmlopen?







Er zit nu een B9eS in. Maar de hele setup is anders. Zit niet eens een accu in.

Heb iets gelezen over een race ontsteking.
 
Ik heb bougies besteld en ga vandaag de bobine doormeten. Ik laat het nog weten.

Wat mij nog wel bezig houd is de olie pomp of water pomp dat die niet werkt en dus stuk is waardoor die niet genoeg koeld?
 
De aap begint uit de mouw te komen,

Net contact gehad met de vorige eigenaar en die zei me dat de aerox was afgesteld op de test bank met test rollen tot een top van 125 afgesteld met:

Yasuni c16
Malossi vario
21mm carb
Malossi membraam klepjes
Twin air filter, dat zijn de spullen die erop zitten

Daarna heeft hij er niet mee gereden. Brengt me meteen bij de vraag of het normaal is dat het vario huis na het rijden gloeiend heet is?
 
Voor Pia oké maar Mina met een simpele Airsal!?
Als het de T6 variant betreft is het logisch dat er een koudere gemonteerd wordt.
En wat betekend de BES nou precies? Is nu niet echt duidelijk!
ik weet alleen dat je BES bougies hebt van NGK en BRES, ik kan je niet vertellen wat het verschil is enkel dat bij mij de BES bougies het niet lang uithielden op mijn 70cctjes.
 
De aap begint uit de mouw te komen,

Net contact gehad met de vorige eigenaar en die zei me dat de aerox was afgesteld op de test bank met test rollen tot een top van 125 afgesteld met:

Yasuni c16
Malossi vario
21mm carb
Malossi membraam klepjes
Twin air filter, dat zijn de spullen die erop zitten

Daarna heeft hij er niet mee gereden. Brengt me meteen bij de vraag of het normaal is dat het vario huis na het rijden gloeiend heet is?
volgens mij redelijk normaal, vario's worden al snel warm al rijd je maar een stukje.
 
Ik denk dat PiaggioFreak1996 bedoelt BxES of BRxES waarbij het x-je staat voor de warmte graad, zie de snelkoppeling hieronder.

Verklaring code van NGK bougies

@Enterprise, de R staat niet voor minder storingsgevoelig maar betekent dat in de bougie een weerstand is ingebouwd, dit zorgt ervoor dat deze bougie minder storing veroorzaakt op telecommunicatie apparatuur. (Radio, televisie, portofoons, marifoons etc....)
Dit betekent dus niet dat deze bougie van een betere kwaliteit is en dat deze langer meegaat.

Het kan wel zijn dat fabrikanten deze R-variant voorschrijven als de te gebruiken bougie, dit om stromen en extreme spanningen te vermijden in de bobine.
 
eurokit,

ik denk dat mijn bijdrage #16 wel duidelijk was voor Enterprice!
Hij heeft er niet voor niks een like onder geplakt!

Het ligt misschien aan mij, maar jouw opmerking voelt een beetje aan als een naschop richting Enterprice.
We zijn hier allen om iets te leren, jij ook en ik zeker, hou het gezellig!
 
Voor dat we nou verwijten naar elkaar gaan gooien is het nog steeds niet duidelijk wat voor type Airsal de TS heeft!
Dat de vorige eigenaar dit voor elkaar heeft gekregen is natuurlijk mooi.
Maar daar heeft niemand wat aan!?

Het trekt de tegels uit de grond is wat we weten, wat natuurlijk nihil info geeft!
Voorts is het zo dat Pia een iets langere schacht heeft als Minarelli qua bougie.
Hitte en/of warmtegraad speelt ook een (kleine) rol in deze.

Gietijzeren cilinder of toch een alu met bijbehorende kop en/of pet?
 
Back
Top