Hoi,
Ik zat vandaag op school btje na te denken.
In lucht zit er maar 20% zuurstof. Dus 20% van de lucht die via de carburateur naar binnen wordt gezogen wordt maar gebruikt.
Is het niet efficienter als men pure zuurstof gebruikt?
Dan heb je meer zuurstof per cm3.
Dat betekend dat je meer benzine kan ontbranden, wat weer zorgt voor een krachtigere explosie.
Of zitten er zoveel nadelen aan, dat het nooit zal werken?
Je zou zo iets kunnen gebruiken> http://www.oxyfit.info/CMS/
Als je een soort van aansluiting maakt op je carburateur. Zodat je pure zuurstof naar binnen haalt. Of is het bijvoorbeeld te koud als het rechtstreeks uit de drukfles komt?
Laat me weten wat je hiervan vind. Voor- Nadelen, en suggesties
Mvg,
Bob
Ik zat vandaag op school btje na te denken.
In lucht zit er maar 20% zuurstof. Dus 20% van de lucht die via de carburateur naar binnen wordt gezogen wordt maar gebruikt.
Is het niet efficienter als men pure zuurstof gebruikt?
Dan heb je meer zuurstof per cm3.
Dat betekend dat je meer benzine kan ontbranden, wat weer zorgt voor een krachtigere explosie.
Of zitten er zoveel nadelen aan, dat het nooit zal werken?
Je zou zo iets kunnen gebruiken> http://www.oxyfit.info/CMS/
Als je een soort van aansluiting maakt op je carburateur. Zodat je pure zuurstof naar binnen haalt. Of is het bijvoorbeeld te koud als het rechtstreeks uit de drukfles komt?
Laat me weten wat je hiervan vind. Voor- Nadelen, en suggesties
Mvg,
Bob