Zuurstof

Status
Not open for further replies.
Hoi,
Ik zat vandaag op school btje na te denken.
In lucht zit er maar 20% zuurstof. Dus 20% van de lucht die via de carburateur naar binnen wordt gezogen wordt maar gebruikt.

Is het niet efficienter als men pure zuurstof gebruikt?
Dan heb je meer zuurstof per cm3.
Dat betekend dat je meer benzine kan ontbranden, wat weer zorgt voor een krachtigere explosie.

Of zitten er zoveel nadelen aan, dat het nooit zal werken?
Je zou zo iets kunnen gebruiken> http://www.oxyfit.info/CMS/

Als je een soort van aansluiting maakt op je carburateur. Zodat je pure zuurstof naar binnen haalt. Of is het bijvoorbeeld te koud als het rechtstreeks uit de drukfles komt?

Laat me weten wat je hiervan vind. Voor- Nadelen, en suggesties

Mvg,
Bob
 
Advertisement - register to remove this

Beter niet gebruiken.

Lachgas is N2O, dus 2 delen stikstof en 1 deel zuurstof. Bij de ontbranding zorgen deze 2 delen stikstof voor een gecontroleerde verbranding.
Bij zuurstof ontbreekt deze stikstof, dus zal je een ongecontroleerde verbranding krijgen. Dus hoogst waarschijnlijk levert dit je alleen maar brokken op.
 
Daarnaast heb je het nu over een droog systeem, stel dat je deze zuurstof toevoegt...waar haal je de extra benzine vandaan om het mengsel weer 'in balans' te krijgen? Dan heb je dus weer een solenoid en benzinepompje etc nodig. En tadaa....daar is het NOS systeem :)
 
Aha oke, ik snap t nu.
Aangezien er in normale lucht natuurlijk bijna 75% stikstof zit.
En N20 dus een zuurstof leverancier is.
Had zelf niet door dat stikstof ook wat doet ;)

Close maar dan ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top