Zundapp KS 50

Phyrex

1337 user
Kan iemand me even wat info geven het tunen van mijn Zundapp ?
Kheb een KS 50 bj. 1979.
Kheb net alles gespoten in zwart / wit (metallic) en wil hem nu dus gaan tunen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

tja , wat wil je? je kunt vanalles doen....

watergekoelde 50 of 70cc , luchtgekoelde 50 of 70cc

spruitstukken , carburateurs , uitlaten , binnenrotorontstekingen , wat is je bedoeling?
 
Kwil er eigenlijk een race zundapp van maken :), kheb de tank wel "race" gespoten.
Kzal de foto's morgen posten ofzo.

Kheb verder niet veel ervaring met tunen etc.
Hoe hard zouden jullie een zundapp laten lopen dan..
 
ligt eraan hoe hard je wil gaan en wat je er allemaal aan doet... :rolleyes:
alleen onderdelen vervangen of ook nog tunen?
 
ff kijke een zundap
ligt eraan watvoor schakelbak heb je?
Een leuke opstelling is een 70cc supertemp een 24 mm caburateur binnerotor ontsteking en een compressie uitlaat dat loopt wel maar tligt er net aan hoeveel geld je er voor over hebt en wat je al beschikbaar heb. anders moet je ff kijken op www.kreidler.nl komt allemaal een beetje opt zelfde neer en der staat ook zat over dappies

ik zou um trouwens niet te hard laten lopen en als je het wel doet vergeet niet wat de meeste wel doen DE REMMEN te verzwaren
 
heey...

er is ook een speciaal boekje van zundapp..heeft mijn pa gekocht staat gewoon alles over tuning van zundapps in
 
zunframe1.JPG

Ik rij tegenwoordig op deze Zündapp. Waar je op moet letten is dat je cilinder, zuiger en zuigerveren niet versleten zijn. Zorg dat je zuiger goed bovenin de cilinder komt. Hij mag natuurlijk nooit de cilinderkop raken. Laat de spoelpoorten mooi aansluiten op het carter. Niet teveel weg freezen en alles mooi gelijkmatig laten lopen. En het belangrijkste: Regel een goede uitlaat! Hou de bocht zo kort mogelijk, en let op de vorm. Ook geen Bing carburateur gebruiken. Ik ben voorstander van een Mikuni. 22mm is groot genoeg voor 70cc. Ook goede olie gebruiken voor de mengsmering en ongeveer 1:40 smeren. Big-end is niet zo'n sterk punt van een Zündapp. Op straat zou ik gewoon een vliegwiel ontsteking houden. Dat rijdt veel fijner. Wel iets vroeger zetten ivm hoger toerental. Met deze set-up kun je ongeveer 100 km/h rijden. Wil je harder. Zorg dan voor een betere poorten timing en een bijpassende uitlaat.
 
de drijfstangsetjes van Top Racing met zilver kooi zijn erg stevig en zijn ook niet duur , blijven ook nog heel in een 50cc classic die ruim 15.000 draait.

de bocht moet niet TE kort , dan zuigt ie teveel en heb je kans dat de zuiger iets kantelt en de uitlaatpoort ramt , ik heb het zelf gehad met een Zundapp cilinder op een Tomos AT50(5v) , daar had ik de bocht TE kort en liep dit tot 2 keer toe kapot , dit lag aan de uitlaat!

cotnactpunten gewoon op 2,2 voorontsteking zetten :)
 
melf #50 said:
de bocht moet niet TE kort , dan zuigt ie teveel en heb je kans dat de zuiger iets kantelt en de uitlaatpoort ramt , ik heb het zelf gehad met een Zundapp cilinder op een Tomos AT50(5v) , daar had ik de bocht TE kort en liep dit tot 2 keer toe kapot , dit lag aan de uitlaat!
Onwaarschijnlijk. Van een slechte uitlaat presteerd de cilinder minder maar kan geen schadelijke gevolgen hebben voor het drijfwerk. Dat het bij jou kapot is gegaan heeft een andere oorzaak. Een fout zuiger (met de desaxatie aan de verkeerde kant) of teveel speling bijvoorbeeld...
 
Back
Top