ja het tandwiel voor gaat denk ik 2 tandjes groter nog, en hij trekt aardig snel maar ik denk dat als ik een grotere carb erop leg en groter tandwiel dat ie het nog beter doet? ik heb de standaard pijp erbij gekregen maar er zit een expansie pijp op, ja hij loopt wel wat raar alsof hij valse lucht krijgt maar dat is het niet.Leuk !!! Mijn eerste brommer was ook een ks50 en daar heb ik wat aan afgesleuteld
Mooi kleurtje heb je ook !
Maar on topic een 50 snel zou het prima moeten doen met een 17 mm.
Grotere carb zou je denk ik niet heel veel winst opleveren zonder carter en cilinder verder te tunen.
Is dat ook een snel uitlaatje ?
Standaard uitlaat zou wat te veel tegendruk op kunnen leveren.
Heb wel het idee dat je nogal hoog toeren draait in zn 5 en makkelijk nog 1 of 2 tandjes zwaarder kan met tandwielen.
Moeilijk in te schatten van een filmpje natuurlijk.
ja met die 50cc snel hij trekt niet heel ver door in zijn toeren dus ik denk langere tandwiel verhouding en met dat squish gebeuren laat ik wel aan die monteur over (30 jaar ervaring).Een 12 mm bing was vroeger standaard en zundapp , kreidler , puxh en tomos etc hadden allen standaard de 12 mm.
Tegenwoordig is 17 of 17.5 standaard.
Waarom zou je meer power onderin willen met een schakel , je houdt m met optrekken toch hoger in toeren met de koppeling.
Je wilt juist winst in hoger toerengebied en dus maximale flow door die 50 snel cilinder.
Begin idd eens met andere tandwiel en ga van daar uit zoeken wat best werkt.
ja met die 50cc snel hij trekt niet heel ver door in zijn toeren dus ik denk langere tandwiel verhouding en met dat squish gebeuren laat ik wel aan die monteur over (30 jaar ervaring).
nee dat hoeft ookal weer niet, hij staat bij een monteur die al 30 jaar ervaring heeft maar ik zat zelf te denken aan een 20mm mikuni omdat als hij stationair loopt is het bropp brooop brooopp en daarnaa komt hij pas in zijn toeren terwijl dat bij andere niet is. dus ik zat te denken aan een 20mm mikuniVoor de duidelijkheid met langere tandwiel verhouding gaan toeren omlaag niet omhoog.
Dat het cilindertje niet hoog in toeren wil kruipen komt door de flow waar ik eerder over sprak.
Een goede flow krijg je door carter op juiste wijze te bewerken en de cilinder te mappen en poorten te verbreden en het geheel te stroomlijnen.
Een grondpakking die klein stukje uitsteekt in de spoelpoorten bijvoorbeeld kan al heeeel remmend werken.
Dit fijntunen tesamen met een goede carb en uitlaat kan veel pk's opleveren.
Dit heeft verder niks met de squish te maken al word daar gelijkertijd normaal uiteraard ook naar gekeken en is zeker niet onbelangrijk maar het zijn verschillende dingen.
Ook de racekrukas kan grote invloed op de werking van de 2takt hebben, indien het volume van de krukas te klein of groot is werkt dit ook weer tegen.
Zelf vind ik dat een racekrukas onder de 70cc in meeste gevallen geen voordelen opleverd en soms juist tegen kan werken.
Alles moet in balans zijn en dat is echt nog een hele kunst.
Er zijn complete boeken over geschreven maar goed ik wilde je iets meer uitleg over je 2takt motortje geven hopelijk heb je er wat aan
ja ik zal jullie zeker op de hoogte houden van hoe en wat ik ga zo de monteur even bellen wat hij ervan denkt.Tja als je gevoel dat zegt probeer je t toch gewoon , of overleg het met die monteur en zie wat hij denkt.
Het zou ook kwestie van afstelling kunnen zijn met sproeier en lucht dat ie net niet lekker oppakt.
Een 20 mm op een 50 snel zonder tuning lijkt mij overkill maar wie weet mss kan cilindertje t hebben.
Zelf sleutel ik inmiddels ook al zo'n 27 jaar aan brommers en heb er ook wel wat gevoel mee.
Anyway leuk projectje heb je zo, hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen