zuigerveren gebroken...

Ice project

Well-Known Member
hallo

mijn zuigerveren zijn gebroken van een speedfight 2 lc

t was een snelle 50 cilinder van polini..

mijn vraag is hoe kan zo een zuigerveer nou breken? en nu moet ik trouwens gewoon cilinder laten honen ander zuigertje erop?? en hoe moet ik de stukjes zuigerveer weghalen in de onderkant van mn krukas (die ruimte) met een luchtcompresspr ofzo want k wil namelijk niet heel mijn blok splitsen...
 
Advertisement - register to remove this

mijn vraag is hoe kan zo een zuigerveer nou breken? en nu moet ik trouwens gewoon cilinder laten honen ander zuigertje erop?? en hoe moet ik de stukjes zuigerveer weghalen in de onderkant van mn krukas (die ruimte) met een luchtcompresspr ofzo want k wil namelijk niet heel mijn blok splitsen...
1) Niet/slecht inrijden (Teveel toeren), té weinig olie, té schraal afgesteld.
2) Ligt eraan of de cilinder geleden heeft -> geen krassen = alleen nieuwe zuiger.
3) Tsja, je kunt 'm doorspoelen met benzine, maar het is zeker niet de beste oplossing (Alle stukjes bewaren en kijken of het een hele zuigerveer is (Puzzellen dus), mis je een stukje dan kijk je of het in de uitlaat zit, niks? -> risico op meer problemen).

Ik denk zelf dat je er eens iemand met verstand van zaken naar moet laten kijken want je hebt alleen maar problemen en nog meer problemen.
 
1) Niet/slecht inrijden (Teveel toeren), té weinig olie, té schraal afgesteld.
2) Ligt eraan of de cilinder geleden heeft -> geen krassen = alleen nieuwe zuiger.
3) Tsja, je kunt 'm doorspoelen met benzine, maar het is zeker niet de beste oplossing (Alle stukjes bewaren en kijken of het een hele zuigerveer is (Puzzellen dus), mis je een stukje dan kijk je of het in de uitlaat zit, niks? -> risico op meer problemen).

Ik denk zelf dat je er eens iemand met verstand van zaken naar moet laten kijken want je hebt alleen maar problemen en nog meer problemen.

ach ja bedankt voor de reacties... mijn cilinder was versleten denk ik had al 18000 gereden en zou m sowieso als laten uithonen nu alleen nog die ***** zuigerveerstukjes weghalen!
 
mijn cilinder was versleten denk ik had al 18000 gereden
Als je in die tijd de zuigerveren niet vervangen hebt dan zijn ze waarschijnlijk gewoon helemaal op geweest en van ellende uitelkaar gevallen.

ow en ff nog een vraag in mn cilinderkop zitten nu allemaal deukjes door de gebroken zuigerveer moet er een nieuwe kop op of is dit niet erg?
Je kunt er mee rijden, maar het is niet goed voor een optimale verbranding, je zou 'm evt. een beetje op kunnen schuren, maar hij wordt nooit meer zo goed als nieuw (Tenzij je de juiste apparatuur hebt, maar dat is meer werk dan het waard is, een nieuwe kost E35 ofzo).
 
meestal is het een combinatie van versleten cilinder icm zuigerveren die verder naar buiten steken die ook nog eens losser om de zuiger zitten , dit hapt zo in de uitlaatpoort meestal..

honen en een nieuwe zuiger kan , maar je zult het blok iig los moeten halen , schoonmaken en nieuwe lagers en keerringen erin , ook de oliepomp eruit (moet toch al als je krukas eruit moet) , de kans dat er nog stukjes veer , alu etc. in het blok zitten is gewoon veel te groot.
 
ok dan wordt het toch blok splitsen dus zou graag wel ff tips willen horen..

k heb geen gasbrander dus hoe moet ik m splitsen? ik neem aan dat mensen dat al vaker hebben gedaan.. en waar moet ik allemaal op letten en wat moet ik allemaal doen om de lagers etc erin te krijgen ZONDER gasbrander?

bvd
 
op een kookplaat wil het ook.

ik heb gewoon een 1 pit's kookplaat daarvoor.

ook kun je om de krukas eruit te krijgen een cartertrekker kopen , alleen kosten die zo'n 80 euro!

als je de as weer wilt gebruiken is het verstandig een gasbrandertje te kopen zodat je van buitenaf netjes kan verwarmen , veel kosten die dingen niet.

als je de as niet weer gebruikt kun je m er zo gewoon uit slaan.
 
Back
Top