Zuigerstop te klein?

Midia_123

Well-Known Member
Hallo,
ff een vraagje: ik heb een zuigerstop gekocht voor 10euro (een beetje veel) bij de dealer en nu als ik op google afbeeldingen kijk, dan zie ik dat de onderkant erg lang is, maar bij mij is de onderkant nog geen 2cm, zal hij in de bougiegat passen? of zal het te kort zijn?
Ik wil mijn vario wisselen, ik moet al mijn kappen eraf halen voor de bougie te wisselen door de zuigerstop, maar ik wil weten of hij lang genoeg is en erin zal passen.
Danku
 
Advertisement - register to remove this

Probeer het gewoon, wel ff volgas aan je variomoer gaan hangen :P

Arne, probeer eens normaal te reageren. :D
99% op dit forum snapt wat je bedoeld te zeggen, maar iemand die nieuw is met dit soort dingen kan je opmerking serieus opvatten.
Jij hebt het ook moeten leren allemaal.

(even nog los van het feit dat ik ALTIJD een zuiger stop gebruikte en dat het NOOIT problemen heeft opgeleverd in die 12 jaar dat ik met scooters ben bezig geweest. ) :*
 
Een zuigerstop is gereedschap voor beunhazen.
Je mag het eigenlijk geeneens gereedschap noemen.

Je monteert een vitrinekast toch ook niet met een voorhamer.
 
Lees even de geschiedenis van posts na van deze jongeman, dan snap je mijn reactie.... ;) We hebben hem al meerdere malen proberen te helpen maar hij weet het altijd beter.
 
Een zuigerstop is gereedschap voor beunhazen.
Je mag het eigenlijk geeneens gereedschap noemen.

Je monteert een vitrinekast toch ook niet met een voorhamer.

Ow gelukkig, iemand die duidelijkheid kan geven. :)
Als jij even jouw berekening kan en wil posten welke krachten er op bepaalde onderdelen komen te staan tijdens ontbranding en welke krachten er op deze zelfde onderdelen komen te staan bij gebruik van een zuigerstop, dan zijn we allen weer een ervaring rijker.
 
Ow gelukkig, iemand die duidelijkheid kan geven. :)
Als jij even jouw berekening kan en wil posten welke krachten er op bepaalde onderdelen komen te staan tijdens ontbranding en welke krachten er op deze zelfde onderdelen komen te staan bij gebruik van een zuigerstop, dan zijn we allen weer een ervaring rijker.

Testbank uitdraai is genoeg hoor. Heb je geen berekening nodig.
Je weet welk koppel de motor levert.
En met een moment sleutel kan je perfect zien hoeveel koppel je nodig hebt om
de krukas moer los/vast te zetten.
 
40-44 nm Piaggio variomoer...Trek je conclusies :7

Dat er meer krachten op bepaalde onderdelen komen te staan bij het vast draaien van een vario moer dan tijdens ontbranding?
Of wil je hier gelijk uit opnemen dat een zuigerstop de boel sloopt?

Had eigenlijk gehoopt dat Edwin zou happen (niet lullig bedoeld Edwin) :)
Maar jaren lang roept iedereen maar dat zuigerstoppen slecht zijn terwijl niemand met een onderbouwing komt wat de krachten zijn en of deze uberhoud schadelijk zijn.

Ik trek een simpele conclusie:
12 jaar lang gewerkt met zuigerstop en nooit problemen.

Sommige mensen hebben geen compressor + lucht tol.
Prima als je dan aangeeft dat je persoonlijk liever geen zuigerstop gebruikt omdat er meer krachten op je onderdelen komen te staan.
Maar er word altijd maar gelijk geblaat dat een zuigerstop beun is en dat je deze niet moet gebruiken.
 
Ik trek een simpele conclusie:
12 jaar lang gewerkt met zuigerstop en nooit problemen.

Sommige mensen hebben geen compressor + lucht tol.
Prima als je dan aangeeft dat je persoonlijk liever geen zuigerstop gebruikt omdat er meer krachten op je onderdelen komen te staan.
Maar er word altijd maar gelijk geblaat dat een zuigerstop beun is en dat je deze niet moet gebruiken.

Vario
blokkeer
sleutel

:)

Zelf nooit met zuigerstop gewerkt omdat zo'n sleutel minder werk is. Je moet bij de vario iets los/vastdraaien, in mijn ogen is het dan een omweg om ook de bougie er uit te draaien en daar iets te blokkeren. Vooral bij vertikaal is dat niet altijd even makkelijk, vandaar dat ik de blokkeersleutel altijd gebruikt heb. Makkelijk & snel, ... rijm maar verder :p
 
Ja, na al mijn vragen en reacties van jullie heb ik besloten om gewoon een blokkeersleutel te bestellen. Ik weet niet hoe ik hem moet gebruiken, maar dat zal niet zo moeilijk zijn zeker.
 
Bougiedop kan je normaal eraf halen, inclusief de bougie(Gewoon met ratel + Bougie dop). Licht eraan wat voor scooter je hebt #Midia_123? Soms zitten wel eens kappen in de weg om normaal te kunnen sleutelen.
Zuigerstop is gewoon lang genoeg om je zuiger te blokeren, moet je wel heel rustig halfpoelie aan draaien tot de zuigerstop(Niet gelijk volle kracht erop, meer kans op beschadigingen).
 
Last edited by a moderator:

Similar threads

Back
Top