Zuiger weer versleten?

predatorpaddock

Well-Known Member
Hallo,

onlangs heb ik mijn zuiger laten vervangen van mijn CPI Aragon GP (Paddock) omdat ik het toch waagde om een stuk zonder motorolie te rijden en omdat het nog aangezogen moest worden en helaas was daardoor mijn eerste zuiger versleten waardoor ik niet meer genoeg druk had in mn cilinder en hij uitviel bij volgas... maarja...

Nu met een nieuwe cilinder, bezig met het inrijden, dacht ik dit weekend ff lange ritten te maken in een heerlijke avond. Dus de eerste nacht heb ik zo`n 35km maar gereden. Maar ook sinds dien, in die avond slaat hij af bij stoplichten als ik geen gas bij blijf geven en als ik hem start geeft hij flink gas zonder dat ik aan mn gas zit.

Daarna nog een avond gereden met dat probleem en zo`n 65km gemaakt. paar keer uitgevallen :\ omdat ik te weinig of te laat gas gaf. Maar ook... als ik dan soms gas bij wil geven reageert hij niet en valt hij uit of ik neem gas terug en hij draait weer wat beter (dus als ik gas bij gas dat hij zeg maar wat somberder klonk en hij bijna uit wou vallen).

Overige details: -Bij het weg rijden moet ik bijna half gas geven om enigzins een goeie reactie te krijgen om weg te trekken.
-Eenmaal aan het rijden rond de 50km/h als ik dan met mn gas speel krijg ik haast geen reactie, wat ik normaal wel duidelijk zou voelen en horen.
-Mijn uitlaat klinkt iets wat anders sinds die avonden rijden als hij heet is.
-Ik heb de cilinder al zo`n 250km ingereden, aangeraden was om 300km in te rijden van de scooter shop

Nou vraag ik me af, heb ik nou nóg een zuiger gesloopt?


Als ik nog een zuiger heb gesloopt denk ik eraan om deze scooter te repareren en dan te verkopen of gelijk verkopen, of houden en blijven rijden? meningen graag
 
Advertisement - register to remove this

als een zuiger is versleten is 9 van de 10 keer de cilinder ook versleten , ook heeft het weinig nut als de cilinder ovaal is gesleten , zet je er dan een nieuwe zuiger in slijt het binnen een paar weken als een gek..

dus cilinder eraf en op laten meten met een micrometer.
 
1) Ik snap echt NIET dat als je je scooter juist hersteld hebt en hij loopt SLECHT je ermee blijft rijden? Dit is echt smeken om het terug gans stuk te krijgen!

2) Klinkt alsof hij valse lucht neemt. stukje oude pakking dat nog tussen carter en cil zit?
Heb je alle oude pakkinge mooi afgeschraapt? Heb je je nieuwe pakkingen goed gemonteerd?
Zijn de keringen niet lek?....
 
Waarschijnlijk is gewoon de cilinder zelf niet afgesteld geworden bij het monteren. En dan heb ik het neit alleen over het aan je stationairschroef draaien om het stationair te laten lopen.

Begin eens met een paar basis handelingen. Haal de bougie er eens uit en vertel eens wat voor een kleur je bougie momenteel heeft. Ik heb het vermoeden dat die te arm loopt dus wit is, in dat geval een grotere sproeier erin. Indien zwart moet je een kleinere sproeier. Mocht die mooi koffie-met-melk-bruin zijn houden zo.

Dit alles is er natuurlijk vanuitgaande dat je alles goed gemonteerd hebt.
 
als een scooter uitvalt is de kleur van de bougie het minste waar je je zorgen om moet maken ;)

Lijkt mij vrij logisch dit juist wel te doen. Hij valt juist uit als hij geen gas bij geeft nl. Cilinder opmeten als hij net ingereden is heeft na mijn mening minder nut ;) (lees je eerste reactie maar eens door, hij heeft nieuwe cilinder + zuiger).

Verder lijkt het mij gewoon een afstel probleem als hij alles goed gemonteerd zou hebben.

Op basis daarvan dus even bougie controleren...
 
als een zuiger is versleten is 9 van de 10 keer de cilinder ook versleten , ook heeft het weinig nut als de cilinder ovaal is gesleten , zet je er dan een nieuwe zuiger in slijt het binnen een paar weken als een gek..

dus cilinder eraf en op laten meten met een micrometer.

Er staat dat ie nieuwe cilinder aan inrijden is. Niet echt van toepassing dus.

Kijk eens idd naar valse lucht of maak je carb eens goed schoon.
 
Back
Top