Quadbeuner

Member
Hallo, ik heb een adly rocky quad 50cc 2t. Ik was even de zuiger(veren) aan het bekijken en er zat heel erg veel speling op (+/- 1cm) de zuigerveren passen nog wel in de cilinder, ze klemmen ook niet aan de zuiger (moet dit wel). moet ik een nieuwe zuigerset of aleen nieuwe zuigerveren? Reacties worden erg op prijs gesteld
 

Attachments

  • 20210604_164943.jpg
    20210604_164943.jpg
    195.7 KB · Views: 18
  • 20210604_164858.jpg
    20210604_164858.jpg
    255.4 KB · Views: 18
  • 20210604_164811.jpg
    20210604_164811.jpg
    470 KB · Views: 18
  • 20210604_164651.jpg
    20210604_164651.jpg
    218.4 KB · Views: 19
  • 20210604_164623.jpg
    20210604_164623.jpg
    133.3 KB · Views: 18
Advertisement - register to remove this

Heeft die quad wel ooit gelopen met deze zuigerveren want veel compressie heb je niet gehad?
Lijkt erop dat deze zuigerveer niet bij deze zuiger hoort, de speling bij de sluiting is veeeeel te groot.
Als je de zuigerveren in de groef legt en je knijpt deze samen moet de sluiting nagenoeg tegen elkaar liggen.

Ik zou gaan voor een volledig nieuw setje.

Edit: in dit draadje zie je hoe de slotspelling er ongeveer uit moet zien als je de zuiger in het hemd van cilinder steekt.

https://scooterforum.net/threads/dr...peling-te-weinig-of-lijkt-dit-maar-zo.209659/
 
Heeft die quad wel ooit gelopen met deze zuigerveren want veel compressie heb je niet gehad?
Lijkt erop dat deze zuigerveer niet bij deze zuiger hoort, de speling bij de sluiting is veeeeel te groot.
Als je de zuigerveren in de groef legt en je knijpt deze samen moet de sluiting nagenoeg tegen elkaar liggen.

Ik zou gaan voor een volledig nieuw setje.
Hij liep wel (pas naar 100x kicken) veel comprrssie had hij niet. Volgensmij is alles een beetje een bij elkaar geraapt zooitje. Bjjvoorbeld andere schroefen etc. Moet hij wel vast klemmen in de groef bij de sluiting ?
 
Nee hoeft niet te klemmen maar moet in principe vrij kunnen bewegen en als je de 2 uiteinden om het pinnentje van de zuiger zou drukken moeten ze nagenoeg tegen elkaar komen. Beste oplossing is volgens mij gewoon een compleet vervangend cilindertje te scoren. Compleet met zuiger heb je alles goed. Want een bij elkaar geraapt zooitje blijft altijd gokken of het nou wel klopt wat er in zit gemonteerd. Want als er een verkeerde maat zuiger of zuigerveer in zit kun je blijven vervangen wat je wil maar je probleem van starten blijft
 
Misschien moet de cilinder ook wel gehoond worden. Want aan die zuigerveer te zien is die wel erg opgepoetst. Dus bij de cilinderwand zal het niet al veel beter zijn.

Neem aan dat die quad een minarelli horizontaal AC kloon blok motor heeft.
Ik weet niet hoeveel het ding gelopen heeft.
Maar persoonlijk ben ik altijd van de grondige aanpak.

Wat je kan doen is de keerringen na kijken en bij twijfel eventueel extra vervangen.. Want keerringen worden op een gegeven moment hard of slijten kapot en dan is de afdichting niet meer zo geweldig meer.
En dan zou ik persoonlijk zelf voor een compleet nieuwe cilinder gaan..

Beter is nog een hele revisie van het blok doen, dan weet je zeker dat alles zuiver is en geen km heeft gelopen.
Wil je de krukas laten zitten dan raad ik zeker nieuwe krukas keerringen aan en een nieuwe cilinder.
Maar dan word de krukas lagers pas vervangen als ze echt kapot lopen.
 
Nee hoeft niet te klemmen maar moet in principe vrij kunnen bewegen en als je de 2 uiteinden om het pinnentje van de zuiger zou drukken moeten ze nagenoeg tegen elkaar komen. Beste oplossing is volgens mij gewoon een compleet vervangend cilindertje te scoren. Compleet met zuiger heb je alles goed. Want een bij elkaar geraapt zooitje blijft altijd gokken of het nou wel klopt wat er in zit gemonteerd. Want als er een verkeerde maat zuiger of zuigerveer in zit kun je blijven vervangen wat je wil maar je probleem van starten blijft
Ik bedoelde dit bijgeraapt zooite aleen met schroefen
Post automatically merged:

Bedankt voor iedereen zn reactie, ik koop wel eerst een nieuw zuigersetje en kijk dan wel hoe/of die loopt
 
Back
Top