Zuiger tegen bougie

Sbkl070

New Member
Ik heb een Polini EVO 50cc gekocht voor m'n Piaggio quartz, nou heb ik een nieuwe pakking set besteld en gemonteerd, komt de zuiger tegen m'n bougie aan... De vorige cilinder een Polini corsa, die heeft altijd zonder moeite gelopen met een hele dunne voetpakking, dus heb ik bij de EVO een dubbele voetpakking gezet maar komt er nog steeds tegen aan, als ik de bougie een kwartslag los draai kan lukt het wel, als ik de 2 cilinders naast elkaar zet zonder cilinderkoppen is de Corsa ook net een paar kilometer hoger... (Zie foto)


Iemand suggesties?
 

Attachments

  • IMG_20200122_194924.jpg
    IMG_20200122_194924.jpg
    86.8 KB · Views: 24
  • IMG_20200122_191436.jpg
    IMG_20200122_191436.jpg
    274.2 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

De polini evo 50 is geen plug and play cilinder als de originele en de polini corsa. Bij de evo 50 hoor je de squisch af te stellen door middel van die voetpakkingen. Wellicht is dat de reden dat de evo cilinder er meer van het deck van de cilinder is af gedraait om dit te compenseren, met de voetpakkingen die je dient te gebruiken om hem op juiste hoogte of te stellen.
Het is dus een cilinder waarvan je wel bepaalde technische kennis voor nodig hebt om deze te installeren. En dat is dus niet hetzelfde als het installeren van de originele cilinder.. Er komt dus wel iets meer bij kijken.. En dan dien je ook dingen na te meten en te controleren.
Overigens heb je voor die evo cilinder zeker een goede uitlaat voor nodig, want anders loopt het nog kak.
 
Bedankt voor je reactie, is het dan handig om pakkingen te stapelen of een 2mm voetpakking kopen en die afvlakken, en over die uitlaat, wil het wel ff proberen met een Sito plus, kijken wat die doet
De polini evo 50 is geen plug and play cilinder als de originele en de polini corsa. Bij de evo 50 hoor je de squisch af te stellen door middel van die voetpakkingen. Wellicht is dat de reden dat de evo cilinder er meer van het deck van de cilinder is af gedraait om dit te compenseren, met de voetpakkingen die je dient te gebruiken om hem op juiste hoogte of te stellen.
Het is dus een cilinder waarvan je wel bepaalde technische kennis voor nodig hebt om deze te installeren. En dat is dus niet hetzelfde als het installeren van de originele cilinder.. Er komt dus wel iets meer bij kijken.. En dan dien je ook dingen na te meten en te controleren.
Overigens heb je voor die evo cilinder zeker een goede uitlaat voor nodig, want anders loopt het nog kak.
 
Volgens mij worden de voetpakkingen normaal gestapelt. Hoe je het doet zou niet zoveel moeten uitmaken.. Zolang je de cilinder op de juiste hoogte kan krijgen is het goed.

Een sito plus is gigantisch te laag toerig voor die cilinder, daardoor krijg je nooit het vermogen uit die cilinder dan met de juiste uitlaat.

Normaal hoort er een polini evo uitlaat erop te zitten of iets dergelijks wat er in de buurt zit.

Als je met een standaard uitlaat gaat rijden, heb je naar mijn idee niet de juiste cilinder gekocht.
 
Heb je wel de juist bougie in je cilinderkop zitten? Je hebt korte en lange bougies.
Squish meten kan je opzoeken op het forum. Scheelt veel vermogen als je geen juiste squish gebruikt voor jouw cilinder.
 
Volgens mij worden de voetpakkingen normaal gestapelt. Hoe je het doet zou niet zoveel moeten uitmaken.. Zolang je de cilinder op de juiste hoogte kan krijgen is het goed.

Een sito plus is gigantisch te laag toerig voor die cilinder, daardoor krijg je nooit het vermogen uit die cilinder dan met de juiste uitlaat.

Normaal hoort er een polini evo uitlaat erop te zitten of iets dergelijks wat er in de buurt zit.

Als je met een standaard uitlaat gaat rijden, heb je naar mijn idee niet de juiste cilinder gekocht.
Hahaha, ik zou graag een EVO uitlaat rijden maar daar ga ik pas voor nadat ik em heb omgekeurd naar 70cc op papier, het is nu ff voor tijdelijk, maar welke voetpakkingen raden jullie aan? Zal er ff een paar bijvoegen,
Alvast bedankt!
 

Attachments

  • Screenshot_2020-01-27-09-54-35.png
    Screenshot_2020-01-27-09-54-35.png
    317.3 KB · Views: 11
  • Screenshot_2020-01-27-09-54-57.png
    Screenshot_2020-01-27-09-54-57.png
    375.8 KB · Views: 9
  • Screenshot_2020-01-27-10-01-14.png
    Screenshot_2020-01-27-10-01-14.png
    355.3 KB · Views: 10
Heb je wel de juist bougie in je cilinderkop zitten? Je hebt korte en lange bougies.
Squish meten kan je opzoeken op het forum. Scheelt veel vermogen als je geen juiste squish gebruikt voor jouw cilinder.
Ja heb lang draad erin met kort draad zit ik te vinken in m'n draad dat gaat never lopen... Zou wel met de voetpakking moeten...
 
Back
Top