Zuiger stroef aan onderkant cilinder malossi sport 70cc

Mc20404959

New Member
Beste iedereen, ik heb laatst mijn nieuwe malossi cillinder kit geïnstalleerd op mijn vivacity. Zonder de kop glijdt hij heel soepeltjes, maar met kop gaat hij aan de onderkant heel erg stroef. Hele cilinder en zuiger veertjes zijn goed ingevet en zitten om de balletjes op de zuiger. Komt dit dan puur door de compressie dat hij opbouwt aan de onderkant, of is het iets anders? Bij mijn 50cc ging hij namelijk zeker niet zo stroef, and of is het zo dat hij bij de 70cc meer compressie opbouwt aan de onderkant. Als iemand mij verder zou kunnen helpen hiermee zou ik dat zeer waarderen.
 
Advertisement - register to remove this

Compressie.
Maar hij zit echt heel stroef vast onder in en moet wel echt zwaar draaien aan het vliegwiel, dit is dan ook zonder bougie erop, met bougie is het even zwaar, weet niet of dat een verschil maakt. Heb ook montage gezien bij een zenith van airsal 70cc en die draaide heel soepel met de kop erop.
 
Heel bijzonder. Carters goed schoon, geen schade of zo? Klinkt een beetje alsof de cilinder strakker geduwd wordt als je de boel aandraait.
Carters zijn aan de buitenkant niet geweldig schoon of zo, maar zou niet uit moeten maken, als het gedeelte maar schoon is bij de cilinder. Ik snap er ook niks van eerlijk gezegd. Heb een beetje gebrek aan ervaring, dus is dit al helemaal een moeilijke.
 
Ja, ik bedoel ook de binnenkant. Is het een snor blok? Cilinder valt wel gewoon plat tot de bodem?

Het is toch niet zo dat er een lip in het blok zit, (begrenzing zodat alleen snor cilinders passen) en jij daar de cilinder gewoon tegenaan aan het draaien bent?
 
Ja, ik bedoel ook de binnenkant. Is het een snor blok? Cilinder valt wel gewoon plat tot de bodem?

Het is toch niet zo dat er een lip in het blok zit, (begrenzing zodat alleen snor cilinders passen) en jij daar de cilinder gewoon tegenaan aan het draaien bent?
Het is een snorblok, maar de cilinder valt er gewoon helemaal in.
 
Zou ik toch eens heel goed nakijken, wat volgens mij hoort die cilinder dan gewoon helemaal niet te passen. En er gaat toch iets niet helemaal goed.
Er gaat inderdaad iets niet goed, maar de cilinder valt er wel gewoon prima in, dus zou het probleem niet moeten zijn lijkt me, of er moet heel laag een lipje zitten wat ik nog niet heb gezien. Ik zal er in ieder geval nog even naar kijken als ik hem weer eens loshaal wat uiteraard in ieder geval nog een keer moet doen. In ieder geval bedankt voor je tips!
 
Back
Top