Wat bedoel je hier mee?maar dit is een first.
Het is een eerste keer dat dit gebeurd.Wat bedoel je hier mee?
Graag Nederlandsche taal gebruiken...
ik heb hetzelfde gehad met mijn peugeot vivacity toen ik er een 70cc op deed. zonder kop ging hij goed, maar toen ik kop erop deed en aandraaide zat hij onderaan ook erg stroef. Bij mij was het geval dat er onderaan een lipje in de carter zat waardoor hij bij het aandraaien schuin werd getrokken. De cillinder viel er met het lipje er dus wel helemaal in maar werd schuin getrokken. Ik zou dus even kijken naar een eventuele verdikking in de carters, een andere verklaring is eigenlijk zowat niet mogelijk.De zuiger neemt de cilinder altijd mee naar boven, Met montage rijkelijk besprenkelt met olie.
Er zitten pasbussen in, en ik draai het kruislinks aan. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik die twee bouten die rechts van de cilinderkop zitten, en deze vast houden, te strak aandraai waarom de hele installatie is naar rechts kantelt.
Ik ga deze morgenavond even losdraaien en dan nog eens draaien.
Bedankt voor de tip.
even voor de duidelijkheid, want eerst schrijf je dat er al eerder een 80 cc op heeft gezeten en nu zeg je deze.. is het nou je oude 80 cc, of een nieuwe? en/of zijn er nieuwe zuigerveren in gekomen?De 80cc heeft er al eens op gezeten zonder problemen, lijkt me onwaarschijnlijk dat er een lipje in zit.
Kan wel zijn dat er misschien een beschadiging zit waardoor het zuigertje vast komt te zitten.
Super, geweldig.Ik heb t blok nog een keer open gehad, bleek inderdaad dat de cilinder een paar millimeter gekanteld zat waardoor de zuiger vast sloeg.
Probleem is zonder schades opgelost.
Allen, bedankt voor het meedenken!
Hoe heb je dat dan weer kunnen rechtzetten?Ik heb t blok nog een keer open gehad, bleek inderdaad dat de cilinder een paar millimeter gekanteld zat waardoor de zuiger vast sloeg.
Probleem is zonder schades opgelost.
Allen, bedankt voor het meedenken!