Zuiger loopt zwaarder als ik bougie erin draai

juniortje12

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ik heb momenteel een peugeot vivacity helemaal uit elkaar liggen omdat de kickstart soms vast bleef zitten. Alleen wanneer je met je volle gewicht op de kickstart bleef staan ging hij door, terwijl hij soms ook gewoon goed kickte. Nu heb ik de cilinder open gehaald en de zuiger zit gewoon goed in de cilinder. Wel merkten ik dat wanneer de bougie eruit was en de zuigerkop er weer op zat, de zuiger heel soepel liep in de cylinder. Echter wanneer ik de bougie erin draai is de kick niet meer naar benede te krijgen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen??

Alvast bedankt voor je hulp
 
Advertisement - register to remove this

Als de bougie uit je kop ligt dan heeft ie minder compressie dus kickt hij soepeler.

En heb je niet je hele cilinder eraf gehaald? Hoe ziet je wand eruit? En zeg eens, hoe is het gebeurd? Viel hij uit tijdens het rijden, of was het in eens?

En wat voor cilinder heb je?
 
Het is gekomen omdat hij 1,5 jaar heeft stilgestaan. sindsdien kickt hij zo verschrikkelijk zwaar dat hij bijna niet te doen is om te kicken.

De compressie is dan wel heel erg hoog als het daar aan ligt. Misschien omdat hij zolang niet gelopen heeft?

Heb nog niet de hele cilinder erafgehaald, omdat hij nu opeens heel soepel kickte. De cilinder ziet er netjes uit van binnen, maar de zuiger heeft een lichte bolling en is wat zwaart.

De cilinder is de originele cilinder van de peogeot.
 
Denk dat het aan je kickstartrondsel licht. Verroest oid. Of
vies. Zoek iig ergens bij je kickstart. Of je lagers. De kunnen ook vastgeroest zijn , daarna weer los door het kicken en vervolgens af en toe troep er tussen waardoor die stroef gaat. :)
 
Heb je er misschien een nieuwe bougie ingezet?
En zo ja, heb je gekeken of die niet gewoon tegen de zuiger aankomt als je hem probeert te kicken, dan komt die idd niet rond.
 
idd. zit er geen lange schacht bougie in?
Dan komt je bougie namelijk tegen je zuiger aan en is het logisch dat de boel moeilijk/niet wilt bewegen.
Maar meestal licht het probleem van moeilijk kicken aan de inhoud van je carterkap. Dan moet je daar de boel gewoon effe schoonmaken en een beetje wd40 oid in spuiten.
 
Heb de cilinder opengehaald, en met roest en vet verwijderaar de hele zuigerkop weer terug zilver gepoetst.
De cilinder zelf kon ik er niet afhalen omdat ik de uitlaat niet los kreeg.
Heb de bougie erin gedraaid en vervolgens de cilinderkop er weer terug opgezet en hij kickt weer soepel.
Wat het nu is geweest is voor mij ook een raadsel, want denk niet dat dat laagje zwart de boosdoener is geweest.

Nu nog laten rijden!!

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp in iedergeval!!!
 
Back
Top