Zuiger komt te hoog

Michel boer

New Member
Goeie dag,
Ik heb klein probleem met mijn Peugeot speedfight 1. De zuiger komt te hoog daardoor draait hij niet door als de cilinder vast zit. Weet iemand hiervan het probleem?
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon een kwestie dat de TS eerst eens aangeeft welke Cilinder het is , DE ene 70CC is Nl de andere niet .
Wie weet heb je een ophoog plaat van 5 mm nodig , neem aan dat je dat niet oplost met voetpakkingen.
 
https://www.k-parts.nl/pakkingset-mezoly-50-70-cc-minarelli-horizontaal-watergekoeld.html
ik heb deze pakking en cilinder had ik besteld alleen het is maar ene klein stukje een paar mm.
 
Wat ik niet begrijp, volgens de linken die je bijgevoegd hebt, zitten bij de cilinder reeds alle pakkingen en er wordt nog eens een extra pakkingset bijbesteld...

Ik kan me niet voorstellen dat men een verkeerde dunne voetpakking heeft bijgeleverd terwijl dit eentje moet zijn van misschien wel enkele milimeters.
In plaats van de doosjesschuiver te contacteren, gaat men hier op eigen kosten met voetpakkingen experimenteren????

Lees eens goed de posts #2 en #6 van @Brute-Force.

Als je zeker weet dat de vorige eigenaar/eigenaren niks mispeuterd hebben met de slag van de krukas is de conclusie duidelijk, ze hebben jouw het verkeerde spul geleverd.

Wat jezelf al kunt doen voor je de telefoon in handen neemt, is de hoogte van de oude cilinder en de nieuwe vergelijken, deze moeten uiteraard van beide cilinders even hoog zijn.
Hezelfde doe je met de zuiger, de afstand hart pistonpen tot het hoogste punt van de dome van de zuiger moet ook dezelfde maat zijn.
 
Last edited:
Beunhaas koopt een minarelli pakkingsetje...
Post automatically merged:

ik kan online niet echt dikke voetpakkings vinden. Kan ik ook 2 pakking op elkaar doen?
Je gaat een paar mm echt niet oplossen met een paar pakkingen. Al doe je er 10 tussen. Waarschijnlijk verkeerde cilinder besteld
 
Gewoon een probleem dat de TS eerst eens weergegeven welke Cilinder het is, DE ene 70CC is Nl de andere niet.
Wie weet dat je een ophoogplaat van 5 mm nodig hebt, neem aan dat je dat niet oplost met voetpakkingen.
Groetjes ik heb een probleem met mijn spietfight3 lughtcoling ik heb een 70cc geplaatst de vraag is of De celinderkop ook moet vervangen want als ik start maakt het Raar lawaai het zou fijn zijn voor de hulp Mvg
 
@Mila Brutus ,
welkom op dit mooie forum.

Nog een kersvers lid zie ik en waarschijnlijk niet bekend met de gedragsregels van een forum.
Het is niet de bedoeling een draadje, gestart door iemand anders, te "kapen", maw naar zich toe te trekken om je eigen probleem op te lossen.
Beter een eigen draadje starten.
Geef zoveel mogelijk details over je scooter, wat je inmiddels verbouwd hebt, wat jezelf al gecontroleerd/geprobeerd hebt.
Verder bij rare geluiden is een geluidsfragmentje wel handig.
 
Back
Top