Zuiger kapot?

Beste mensen. Ik heb een Piaggio zip en die gaat niet aan. Heb alles geprobeerd maar niks werkt. Heb 1x echt 2 minuten staan kicken en toen ging die aan. Wel heel slecht en als ik vol gas ging verzoop ie weer. Ik heb nu het blok er af gehaald en zie dat de cilinder zelf nog 100% goed is. Kijk foto. Maar ik zie dus bij de zuiger dat ie niet helemaal goed meer is. Zie foto.
mijn vraag is moet ik die zuiger vervangen of kan het ook aan wat anders liggen?
Graag ontvang ik een bericht terug
Groetjes Jelle
Post automatically merged:

763480C9-0380-4DCB-A5EC-76F9D9B5C473.jpegdeze hoort er ook nog bij. Hier zitten de kleppen in enz.
 

Attachments

  • DC788269-ED77-4B06-9EBF-F059A2AF720B.jpeg
    DC788269-ED77-4B06-9EBF-F059A2AF720B.jpeg
    236.1 KB · Views: 14
  • 3159AA8C-B2C7-40B3-BA94-5651772C898B.jpeg
    3159AA8C-B2C7-40B3-BA94-5651772C898B.jpeg
    183.4 KB · Views: 13
  • BA4EEC9B-0101-42C1-9738-D14B1A877B83.jpeg
    BA4EEC9B-0101-42C1-9738-D14B1A877B83.jpeg
    152.3 KB · Views: 12
  • 9FC9F56E-9730-4498-9104-CFB096890196.jpeg
    9FC9F56E-9730-4498-9104-CFB096890196.jpeg
    202.6 KB · Views: 14
  • 7FE7D673-726A-47FD-9F40-684EF5FB4790.jpeg
    7FE7D673-726A-47FD-9F40-684EF5FB4790.jpeg
    162.8 KB · Views: 15
  • EC33624B-4D32-48A0-B4DB-ADF641A3B75B.jpeg
    EC33624B-4D32-48A0-B4DB-ADF641A3B75B.jpeg
    193.7 KB · Views: 17
  • 825F1370-FEFF-41B4-8741-686669F6D773.jpeg
    825F1370-FEFF-41B4-8741-686669F6D773.jpeg
    237.8 KB · Views: 18
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb bougie gecheckt gewoon goede vonk. heb de benzineslang nagekeken. Accu is ook nog goed. Zit nieuwe cdi in en nieuwe bobine. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Wat kan het nog meer zijn?
Post automatically merged:

Kan je die veren ook gewoon opnieuw gebruiken? Of werken ze dan minder goed? Ik kan die veren gewoon rond draaien enz.
 
Het valt mu nu pas op, maar zitten er nou krassen op de in en uitlaatkant van de zuiger? Kan het niet helemaal goed zien op de foto's?
Voor de rest ziet het er prima uit. Wel zit er aardig wat koolaanslag op de cilinderkop. Weet niet hoe je dat het beste weg kan halen
 
Zit 28.000 of 22.000 km op. Weet niet precies. Zit genoeg olie in. Alleen weet niet of het wel 5w40 is. Dat moet er in toch?
Post automatically merged:

Maar in de cilinder zelf zie ik helemaal geen krassen. Waardoor komen de krassen op de zuiger dan?
 
Last edited:
Met goede bedoel ik niet per se de soort maar de staat. Veel mensen laten de olie er gewoon inzitten en vullen hem alleen maar bij. De olie hoort geel of heel licht grijs te zijn. Is hij donkerder had hij allang vervangen moeten worden. Zitten er kleine metaalstukjes in (glitters) dan zou dat de staat van deze zuiger wel verklaren.

Gelukkig is er niks anders kapot en zijn zuigers niet heel duur. Maar koop wel een goede zuiger (standaard is het beste) Die 2 tientjes zijn het niet waard te besparen
 
Back
Top