zuiger kapot?

erix

Well-Known Member
Ik heb een kymco agility en deze slaat af na ongeveer 200 meter. Ik moet dan even wachten en na ongeveer 2 minuten kan ik weer 100 meter rijden voordat hij weer afslaat.
De scooter gaat dan "als een nachtkaars uit", hij reageert niet meer op gas wanneer dat plotseling gebeurt.

Nu heb ik het blok eruit gehaald omdat ik ook een hoogfrequent trillend geluid hoorde en ik dacht dat het een defecte krukaslager zou zijn.
Bij het loshalen van de cilinder kwam ik erachter dat van de drie ringen, de bovenste dunne ring gebroken was.
Zou dit de uitval verklaren??

Ik ga morgen het blok splitsen en vroeg me ook nog af of je kan zien of een krukaslager versleten/stuk is??
 
Advertisement - register to remove this

Betreft het eerste dat kan ja. De zuiger zorgt juist voor de sturing van het mengsel.. Gebeurd ook in een 2-takt..


Als daar compressie weg valt, dan valt ook je moter uit.. Je hebt compressie nodig om de benzine van de ene plaats naar de andere te krijgen.


Je kan het niet zien dat je krukas lager versleten is, je kan het wel horen. Je kunt het overigens wel zien als hij echt kapot is..

Bij een goed lager zal die vrij stil lopen, er is dan weinig speling op het lager..

Bij een versleten lager hoor je hem draaien.. Geluid met draaien is dan ook erg aanwezing..
Je krijgt dan meer een soort wousj geluid.. Ook voel je de aanwezig speling erg makkelijk.
 
je zuiger werkt nog lijkt mij.
ik had ongeveer het zelfde probleemen wist echt niet wat t kon zijn had dat de scooter ook uit plofte dit was een slecht werkende bougie, dus ik zou het gwn proberen een nieuwe bougie bij mij reed hij hierna weer super!
 
Back
Top