Zuiger in Athena Racing Cilinder

A

athena_phantom

Guest
Heey
Ik heb een Athena Racing 70cc.
Ik heb zelf ooit een nieuwe zuiger moeten halen.
Dat is een Athena zuiger met het zuigerslotje aan de zijkant.

Nu is mij verteld dat ik een zuiger moet hebben met een slotje aan de achterzijde. Want de zuigerveer heeft een grote kans om te knappen als het slotje aan de zijkant zit.

Mijn vraag is nu: Welke zuiger past in mijn Athena Racing 70cc en heeft een zuigerslotje aan de achterzijde?

Zelf heb ik er niet zo veel verstand van, dus ik weet ook niet wat er met de achterzijde wordt bedoelt. En is het ook zo dat de zuigerveer eerder knapt als het slotje aan de zijkant zit?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Heey
Ik heb een Athena Racing 70cc.
Ik heb zelf ooit een nieuwe zuiger moeten halen.
Dat is een Athena zuiger met het zuigerslotje aan de zijkant.

Nu is mij verteld dat ik een zuiger moet hebben met een slotje aan de achterzijde. Want de zuigerveer heeft een grote kans om te knappen als het slotje aan de zijkant zit.

Mijn vraag is nu: Welke zuiger past in mijn Athena Racing 70cc en heeft een zuigerslotje aan de achterzijde?

Zelf heb ik er niet zo veel verstand van, dus ik weet ook niet wat er met de achterzijde wordt bedoelt. En is het ook zo dat de zuigerveer eerder knapt als het slotje aan de zijkant zit?

Mvg

je moet gewoon de zelfde zuiger hebben als die je had orgineel is natuurlijk altijd goed alleen je moet wel op de maat van je cilinder letten, die moet je laten opmeten bij een dealer en die kijkt welke maat je moet hebben, de opening van je zuigerveren mogen niet over een poort heen lopen dan gaan ze kapot
 
dat ja idd , op laten meten is de beste manier.

verder ben je een athena racing zuiger nodig ;)


Nee, ik heb nog gewoon de orginele maat.
Bij welke merken zit het slotje aan de achterkant, daar vroeg ik om.
 
bij zoveel , maar dan nog , je kunt niet uitgaan van de maat die er nu in zit , die zijn zelfs standaard al niet goed soms..

en naarmate de cilinder slijt en eventueel vervormd kan het zijn dat je een heel andere maat zuiger nodig bent , als de cilinder al niet al versleten en/of ovaal is.

en bovendien zijn zuigers onderling anders , andere afmetingen zowel als bolle en platte zuiger.
 
bij zoveel , maar dan nog , je kunt niet uitgaan van de maat die er nu in zit , die zijn zelfs standaard al niet goed soms..

en naarmate de cilinder slijt en eventueel vervormd kan het zijn dat je een heel andere maat zuiger nodig bent , als de cilinder al niet al versleten en/of ovaal is.

en bovendien zijn zuigers onderling anders , andere afmetingen zowel als bolle en platte zuiger.
Oke , oke.
En wat bedoelde hij dan van die slotjes aan de zijkant.

Ik citeer : je moet bij je cilinder een zuiger bestellen met de zuigerslot aan de achterzijde ipv aan de zijkant. ! dat moet je dan nog wel even voor de tijd doen voordat je em monteerd, anders knapt je zuigerveer.

Dat zei hij.

Mvg,
 
Daar zal wel mee bedoelt worden dat je het "zuigerveer slotje" niet bij de uitlaat kant moet hebben ofzo.

Ik heb met mijn manston ook met athena zuigers gereden. Laatste keer was de zuiger te klein, en was de slotspeling niet goed. Daardoor is de zuigerveer af gaan breken waar die afsluit. Dit moet je gewoon goed nakijken.

Dus gewoon een zuiger van athena kopen die het beste past in je cilinder.

Opmeten en slotspeling nakijken. Dan moet het gewoon goed zijn.
 
Dewd...

Als je het slotje aan de achterzijde neemt, kan deze happen in de boostpoort.. Koop een originele Athena-zuiger, (flat), met het slotje aan de zijkant van de achterzijde..

Hier raced bijna iedereen mee, en niemand heeft gezeur.. Geen gekke zuigers gaan kopen: zonde van je geld, tijd en moeite :)
 
athena racing zuiger
top performance racing zuiger
stage6 racing zuiger.

allemaal t zelfde.
ik zou zelf geen imitatie meuk gaan kopen.
 
Back
Top