Zuiger die niet bij cilinder hoort

Dr70 speedfight

Geen dr meer
Ik heb een malossi mhr replica eh laat deze uithonen omdat die is vast gelopen, zou er een malossi mhr team zuiger in passen of gaat dit niet in combinatie?
 
Advertisement - register to remove this

Van de Malossi MHR replica zuiger is de maat/diameter, 47mm, met pen 12 en 2 zuigerveren.
Van de Malossi MHR Team zuiger is de maat/diameter, 47,6mm, met pen 13 met 1 zuigerveer.

Slag van de krukas (85mm drijfstang dacht ik) is dus ook anders als met de Replica, deze past immers gewoon op de/een standaard krukas.
Maar met de Team is het een heel ander verhaal.., dacht dat ook de lengte afwijkt van elkaar.

Meet het is op en vergelijk de zuigers is met elkaar, maar ik ben wel van mening dat je beter af bent met een overmaat (klasse A) zuiger van een goed merk. Het is namelijk onmogelijk om van pen 12 naar pen 13 te gaan middels een naaldlager, andersom is het wel mogelijk.
 
Van de Malossi MHR replica zuiger is de maat/diameter, 47mm, met pen 12 en 2 zuigerveren.
Van de Malossi MHR Team zuiger is de maat/diameter, 47,6mm, met pen 13 met 1 zuigerveer.

Slag van de krukas (85mm drijfstang dacht ik) is dus ook anders als met de Replica, deze past immers gewoon op de/een standaard krukas.
Maar met de Team is het een heel ander verhaal.., dacht dat ook de lengte afwijkt van elkaar.

Meet het is op en vergelijk de zuigers is met elkaar, maar ik ben wel van mening dat je beter af bent met een overmaat (klasse A) zuiger van een goed merk. Het is namelijk onmogelijk om van pen 12 naar pen 13 te gaan middels een naaldlager, andersom is het wel mogelijk.
Oke maar die overmaten zijn maae 0.01 mm groter per maat toch?
 
De meeste fabrikanten leveren zuigers met overmaten, deze zuigers zijn (meestal) leverbaar van maat 0 (kleinste zuiger) tot maat D (grootste zuiger).
Elke overmaat is 0,01mm groter in diameter dus dat klopt.
Maar zelfs bij Malossi is het mogelijk om overmaat zuigers te bestellen...

Ter voorbeeld en info, zie ook: https://www.k-parts.nl/zuiger-scooter.html

Ik heb dit zelf ook een keer gedaan voor mijn Neos, dus laten honen en vervolgens middels juiste specificatie nieuwe Malossi overmaat zuiger besteld. Was ook voor de MHR replica 70cc AC cilinder toevalligerwijs. Uiteraard zijn deze wel wat prijziger als bijvoorbeeld een Meteor zuiger.
 
Back
Top