Zuiger bewerken? Raakt krukas

Status
Not open for further replies.

dutchino

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe 70cc gemonteerd op mijn dj. Nu raakt de zuiger de krukas. (met de zuigerwand de wangen raken.)

Nu wil ik er dus een stuk af halen. Kan ik dat gewoon met vijl en schuurpapier doen en dan bijvoorbeeld ~5mm eraf halen. Of kan ik dat het beste even laten doen?

Mvg,

Advertisement - register to remove this

Ik zou alleen het noodzakelijk eraf halen. Dit vanwege het kantelen van de zuiger.
Je kan dit vijlen, maar ik zou eerder met een dremel een een slijpschijfje er een stukje af halen. Daarna met een schuurpapier afwerken (fijn) en goed schoonmaken. Zodat er geen gruis achterblijft.

Dremel heb ik niet. Wel heb ik fijn schuurpapier. Kan ik gewoon op de werkbank doen (die vlak is.) En zorgen dat ik overal gelijk evenveel af haal? Zuiger kantelt toch doordat mijn gewichtsverhoudingen niet meer kloppen?

Ik heb de dj al een keer draaiende gehad en nu zijn er kleine hapjes uit mijn carter. Bij montage was er geen probleem dat hij hem raakte. Maar zodra hij toeren maakt dan tikt hij hem net aan. Ik neem liever geen risico. Ik ga vandaag al een nieuwe krukas halen omdat ik het met dat gruis wat er vandaan kwam al niet meer vertrouw..

De zuigerwand is trouwens heel hoekig zeg maar. Maakt het uit als dit gewoon glad geschuurt word?

Last edited:
zuiger even af (laten) draaien , gewoon 2mm eraf halen , kan waarschijnlijk nog wel meer denk ik..

ik heb het vaker megemaakt met DJ cilinders..

wat voor cilinder is het?

je zou ook nog even kunnen kijken naar de hoogte van de zuiger in de cilinder , wellicht kun je de cilinder ook nog iets hoger zetten..

Met hoekig bedoel ik niet de poorten maar echt de onderkant van de zuiger. Je hebt zeg maar de wand en die heeft hoeken.

zo bedoel ik het dus. En die onderkant die heeft hoeken. Moeten die hoeken blijven of mag ik zo ook een beetje rond schuren? Want daar raakt hij me carters juist. En in het midden eigenlijk niet.

________
l............l
l............l
l.....O.....l
l............l
l............l
--------- <deze hoeken van de onderkant

Het is een malossi sport 70cc.

Waar zou ik dat af kunnen laten draaien? Bij van der kruijs in oisterwijk ofzo?
Wat heb ik eraan als ik de cilinder hoger zet? Dan word mijn squish toch ruimer? De kopt tik hij niet aan in ieder geval.

Moet ik hem persee af laten draaien of kun je het ook gewoon afvijlen? Bedoel me niet verkeerd hoor ik wil gewoon dat alles piko bello in orde is als ik het in elkaar zet.

Mvg,

dat beetje boeit niet , maar waarom heb je btw 2 topics over hetzelfde lopen?

is wel irritant nml..

even afdraaien kan elke joker met een draaibank..

dat beetje boeit niet , maar waarom heb je btw 2 topics over hetzelfde lopen?

is wel irritant nml..

even afdraaien kan elke joker met een draaibank..

Omdat ik een topic over afstellen heb en dit topic is over het bewerken van de zuiger. Ik twijfelde nog om ze in een topic te stoppen maar het is natuurlijk makkelijker voor mensen in de toekomst om specifiek te kunnen zoeken naar de onderwerpen.

Ik ga het met een vijltje en schuurpapier proberen.

@Jaspah

meen je dat serieus? Er komt toch allemaal vijlsel vanaf als je rijd?

Bedankt voor de reactie's iedereen deze kan close..

Status
Not open for further replies.
Back