Zuiger 4t4v te hoog?

Mees.

Member
Hoi,
Dit is de eerste keer dat ik de cilinder en zuiger vervang bij n 4 klepper. Komt de zuiger nu niet te hoog? Zo ja, hoe fix ik dit, extra voetpakking?

Alvast bedankt:)
 

Attachments

  • IMG_20240820_203422234.jpg
    IMG_20240820_203422234.jpg
    107.8 KB · Views: 17
  • IMG_20240820_203416734.jpg
    IMG_20240820_203416734.jpg
    150.2 KB · Views: 17
Advertisement - register to remove this

Met een extra voetpakking zorg je dat de cilinder nog hoger komt te liggen. Is het een originele cilinder en zuiger?
Ik was bang dat de zuiger te hoog kwam, moet nog wachten op de juiste maat shim maar zodra ik de cilinderkop vast heb ga ik even voelen of de kleppen tegen de zuiger aankomen.

Is geen originele zuiger en cilinder
 
Oh sorry verkeerd gelezen. De zuiger leek namelijk eerder te laag te liggen. En nee dit is goed. De kleppen steken niet uit de kop en de juiste timing en inkepingen in de zuiger zorgen ervoor de de zuiger niet tegen de kleppen aan komt.

Let op, er zijn 2 diktes originele koppakkingen. Ik meen 0,2mm en 0,3mm. Ik zou die dikkere plaatsen. Volgens mij zit dit er ook origineel op.
 
Oh sorry verkeerd gelezen. De zuiger leek namelijk eerder te laag te liggen. En nee dit is goed. De kleppen steken niet uit de kop en de juiste timing en inkepingen in de zuiger zorgen ervoor de de zuiger niet tegen de kleppen aan komt.

Let op, er zijn 2 diktes originele koppakkingen. Ik meen 0,2mm en 0,3mm. Ik zou die dikkere plaatsen. Volgens mij zit dit er ook origineel op.
Oke, ik zal even kijken welke erbij zat, dankjewel.
 
ik denk dat het in orde is.
Maar ook dan is het van belang om de zaak te monteren, de timing goed te zetten en dan zonder bougie aan het vliegwiel draaien en nagaan of je ergens meer weerstand tegenkomt dan hoort. En dan natuurlijk niet door draaien.
En net wat Raymen zegt: een extra voetpakking kan het zonodig veilig maken voor je kleppen en zuiger.
Mooie foto trouwens. Lijkt op een 80 cc. Is het een blok met een lang carter?
 
ik denk dat het in orde is.
Maar ook dan is het van belang om de zaak te monteren, de timing goed te zetten en dan zonder bougie aan het vliegwiel draaien en nagaan of je ergens meer weerstand tegenkomt dan hoort. En dan natuurlijk niet door draaien.
En net wat Raymen zegt: een extra voetpakking kan het zonodig veilig maken voor je kleppen en zuiger.
Mooie foto trouwens. Lijkt op een 80 cc. Is het een blok met een lang carter?
Nee 50cc, vlgm ook geen lang carter, komt van n 2010 lx af.
Post automatically merged:

ik denk dat het in orde is.
Maar ook dan is het van belang om de zaak te monteren, de timing goed te zetten en dan zonder bougie aan het vliegwiel draaien en nagaan of je ergens meer weerstand tegenkomt dan hoort. En dan natuurlijk niet door draaien.
En net wat Raymen zegt: een extra voetpakking kan het zonodig veilig maken voor je kleppen en zuiger.
Mooie foto trouwens. Lijkt op een 80 cc. Is het een blok met een lang carter?
Timing staat nu goed en komt niet tegen de kleppen aan:)
 
Back
Top