eurokit
Broem Broem Pff Pff
Kwam vrijdag avond van me werk en kwam 70% van de rit stil te staan.. Rest heb ik kunnen lopen en was er best kapot van.
Dacht in eerste instantie dat de distributie ketting er helemaal klaar mee was. Want hij maakte voor mijn gevoel wel soort geluid.
Daarna heb ik hem wel zo spoedig mogelijk maar uit gezet om nog extra schade te voorkomen.
Uiteraard was ik niet blij dat ik zaterdag nog aan het ding moest sleutelen om hem weer rijdend te maken.
Dacht eerst dat ik heel het blok onder de kisbee eruit kon halen wat op zicht al een redelijk dag taak is als je ook nog wat beplating moet verwijderen.
( en ik was al sochtends eraan begonnen rond 8:30)
Nadat ik een hoop gedemonteerd had, kon ik eindelijk bij de kop.. Waarna ik daarna het deksel eraf hebt gehaald om de binnenkant te inspecteren. (met een zaklampje)
Ondanks dat de ketting misschien wel aan een vervang beurt toe is, kwam ik er wel achter dat de ketting er nog vrij normaal erop zat zowel op de krukas kant en bij de nokkenas kant..
Het voelde wel fijn dat het gelukkig nog wel mee viel met de schade (anders kon ik er nog 4 uur extra voor uit trekken en had ik het waarschijnlijk niet gehaald voor deze maandag. Ik weet wel dat ik hier eeuwig meer mee kan door rijden.. Maar kan de komende weken i.i.g wel weer komen waar ik moet zijn.
Heb ondertussen wel in de planning om een ander blok te gaan opbouwen.. Zodat het gewoon een blok swap kan worden zonder nog meer extra tijd kwijt te zijn aan blok openen ect.
Al snel kwam ik er wel achter dat me riem gebroken kon zijn.. Nadat de carterkap eraf gehaald hebt, kwam ik al snel echter dat dit zo was.
De riem was wel voor een andere scooter, maar de maat zo ongeveer gelijk.. 725 x17,5 (of 17,7) (hoeveel graden weet ik niet) en de riem was van supertech.
Nadat ik al een tijdje ermee gereden had, merkte ik al op dat de er iets aan het klapperen / vibreren was. Dacht eerst misschien de ketting waar veelste veel speling op zit. En nou was ik dus achter dat het die riem was.
Nou stel ik me de volgende vraag hoe zou dit zo mogelijk geweest kunnen zijn.
De drukveer is wel wat strakker dan origineel.. Maar zit wel op de rand van goed / misschien beetje te zwaar)
Wat ik overigens meer ver denk is de sport vario in combinatie met de originele halfpoelie aan de voorzijde bij de krukas.
Ik denk namelijk dat die power one sport vario een beetje andere schuinte heeft dan de schuinte van de originele halfpoelie.. En omdat die twee verschillen de riem wel eens kan verdraaien als die meer dunner word en dan ineens spontaan breekt als je er zo te lang door mee blijft rijden.
Hoe denken jullie over deze theorie van de vario in combinatie met die originele halfpoelie?
Ben overigens wel aan het denken om de originele halfpoelie te vervangen door die rode CNC V2 halfpoelie van naraku.
Dacht in eerste instantie dat de distributie ketting er helemaal klaar mee was. Want hij maakte voor mijn gevoel wel soort geluid.
Daarna heb ik hem wel zo spoedig mogelijk maar uit gezet om nog extra schade te voorkomen.
Uiteraard was ik niet blij dat ik zaterdag nog aan het ding moest sleutelen om hem weer rijdend te maken.
Dacht eerst dat ik heel het blok onder de kisbee eruit kon halen wat op zicht al een redelijk dag taak is als je ook nog wat beplating moet verwijderen.
( en ik was al sochtends eraan begonnen rond 8:30)
Nadat ik een hoop gedemonteerd had, kon ik eindelijk bij de kop.. Waarna ik daarna het deksel eraf hebt gehaald om de binnenkant te inspecteren. (met een zaklampje)
Ondanks dat de ketting misschien wel aan een vervang beurt toe is, kwam ik er wel achter dat de ketting er nog vrij normaal erop zat zowel op de krukas kant en bij de nokkenas kant..
Het voelde wel fijn dat het gelukkig nog wel mee viel met de schade (anders kon ik er nog 4 uur extra voor uit trekken en had ik het waarschijnlijk niet gehaald voor deze maandag. Ik weet wel dat ik hier eeuwig meer mee kan door rijden.. Maar kan de komende weken i.i.g wel weer komen waar ik moet zijn.
Heb ondertussen wel in de planning om een ander blok te gaan opbouwen.. Zodat het gewoon een blok swap kan worden zonder nog meer extra tijd kwijt te zijn aan blok openen ect.
Al snel kwam ik er wel achter dat me riem gebroken kon zijn.. Nadat de carterkap eraf gehaald hebt, kwam ik al snel echter dat dit zo was.
De riem was wel voor een andere scooter, maar de maat zo ongeveer gelijk.. 725 x17,5 (of 17,7) (hoeveel graden weet ik niet) en de riem was van supertech.
Nadat ik al een tijdje ermee gereden had, merkte ik al op dat de er iets aan het klapperen / vibreren was. Dacht eerst misschien de ketting waar veelste veel speling op zit. En nou was ik dus achter dat het die riem was.
Nou stel ik me de volgende vraag hoe zou dit zo mogelijk geweest kunnen zijn.
De drukveer is wel wat strakker dan origineel.. Maar zit wel op de rand van goed / misschien beetje te zwaar)
Wat ik overigens meer ver denk is de sport vario in combinatie met de originele halfpoelie aan de voorzijde bij de krukas.
Ik denk namelijk dat die power one sport vario een beetje andere schuinte heeft dan de schuinte van de originele halfpoelie.. En omdat die twee verschillen de riem wel eens kan verdraaien als die meer dunner word en dan ineens spontaan breekt als je er zo te lang door mee blijft rijden.
Hoe denken jullie over deze theorie van de vario in combinatie met die originele halfpoelie?
Ben overigens wel aan het denken om de originele halfpoelie te vervangen door die rode CNC V2 halfpoelie van naraku.
Last edited: