Zonder olie gereden, warmloper?

F12-Racr

Well-Known Member
Hey
Ik heb gisteren gecourierd op een Ludix.
Ik reed terug en er kwam een soort vonkend geluid, van dat geknetter. Ik dacht dat het iets met de bougie was ofzo, bobine die fuckt? Iets in de electronica. Bleek het uiteindelijk mn zuiger te zijn die zo klonk.
Hij viel uit, alsof je spontaan zonder benzine zat. Ik ging gelijk vol in de ankers.

Je kan wel gewoon kicken en hij heeft ook gewoon compressie.
We gaan vanavond kijken wat er mee precies aan de hand is.
Eerder reed er 1 ook perongeluk zonder olie, maar die kon ineens na een tijdje weer rijden zodra die een andere cdi kreeg 8P

Hoe werkt het precies, zonder koeling rijden is ongeveer hetzelfde als zonder olie rijden?

Tsja, wat kan de schade zijn etc. Iemand een idee? Nog nooit zonder smering gereden dus ook geen ervaring met de schade.

Advertisement - register to remove this

als je geen compressie meer hebt dan is er zeker iets overleden..
minimaal je zuigerveren ;)
daarnaast kan je zuiger ook dood zijn en je cilinder ook nog eens..

dus alles uit elkaar halen is eigelijk de beste oplossing

als je geen compressie meer hebt dan is er zeker iets overleden..
minimaal je zuigerveren ;)
daarnaast kan je zuiger ook dood zijn en je cilinder ook nog eens..

dus alles uit elkaar halen is eigelijk de beste oplossing

Zijn we ook van plan om alles er af te halen.
Compressie heeft ie nog wel gewoon. Niet supersterk ofzo, maar als je met de hand "kickt" dan voel je toch enige tegenslag.

ik reed eerst elke dag 30 heen en 30 km trug naar school

ik heb 1 keer een stuk van 2,5 km zonder olie gereden slang eraf gesprongen:S

ik was toen op school en hij viel uit gewoon slang er weer opgedaan om verder olie verlies te voorkomen en naar de les gegaan en daarna kijken of hij nog wou starten...

zo gek als het klinkt deed hij het nog heel slecht maar hij liep wel nog :P

toen ben ik de hele 30 km nog trug naar huis gereden haha

thuis cilinder eraf gedraaid en het was een tering zooi niet normaal dat ik daar mee thuis ben gekomen

draai je cilinder er maar eens af daar zit het probleem zekers

ik reed eerst elke dag 30 heen en 30 km trug naar school

ik heb 1 keer een stuk van 2,5 km zonder olie gereden slang eraf gesprongen:S

ik was toen op school en hij viel uit gewoon slang er weer opgedaan om verder olie verlies te voorkomen en naar de les gegaan en daarna kijken of hij nog wou starten...

zo gek als het klinkt deed hij het nog heel slecht maar hij liep wel nog :P

toen ben ik de hele 30 km nog trug naar huis gereden haha

thuis cilinder eraf gedraaid en het was een tering zooi niet normaal dat ik daar mee thuis ben gekomen

draai je cilinder er maar eens af daar zit het probleem zekers

Nou, wij raggen echt hard met die dingen, geven gas waar het maar kan. We zijn 20 seconden binnen en weer volgas. Zo uitgerekend reed ik 6 uur constant, maar het waren zeker over de 100km's die ik heb gereden. Afkoelen en opwarmen, etc. Die dingen hebben ook de 30.000 gehad.
Ik zal eens kijken of die zuigers allemaal hetzelfde zijn, ik heb me daar nog niet in verdiept. Ik heb een heel blok uit elkaar gehad, en zoveel pech gehad dat ik al zo kan zeggen wat er mee aan de hand is. Alleen was dit een gevalletje apart en is dit topic meer "get prepared for big shit".

Wat me opviel was dat de cilinder enzo helemaal plakkerig waren.
De cilinder ziet er goed uit (lang leve nicasil!! +ralf++ralf++ralf+), wel een paar vegen, maar what te hell. Ik trap er een Motorforce zuiger onder voor 10 euro, en hoef ie alleen nog goed ingereden te worden (diezelfde dag ga ik ook rijden, natuurlijk hopend dat ie aan gaat! Maar ik had altijd succes ;) Ging altijd aan. 8 keer een cilinder eraf gehad :P Zelfs toen ie ondersteboven zat die zuiger 8P).

De zooi goed in-olieen zodat het niet meer plakt en lekker loopt. Trap er een zuiger van 10 euro onder en rij ik em persoonlijk goed in. :)

Het is een Peugeot Ludix btw. Mogelijk aparte dingen waar ik speciaal op moet letten? Voor zover ben ik niks tegengekomen. Gewoon normaal :)
Is ook voor het eerst dat ik dit blok repareer.

Back