Zonder kappen rijden/scooter andere kleur geven

ex0dus

Well-Known Member
Ik ben met een scooter project bezig, een TGB 203.
Ik heb er al het een en ander aan moeten doen, technisch is het in elk geval tot nu toe in orde.

Nou heb ik het idee om bijvoorbeeld overbodige kappen weg te laten, om een soort "naked" scooter te krijgen.
Als dit geen optie is, wil ik de kappen op een nette manier verven/spuiten in een army kleur.

Het is niet voor dagelijks gebruik, maar gewoon hobbymatig.

Nou is de vraag der vragen...
Zonder kappen rijden, mag dat uberhaupt wel? En de kleur?

Is de kans nou echt zo veel groter dat ze je aanhouden als je scooter er "anders" uit ziet?

Nou is het gewoon een zwarte scooter. De kappen zijn niet echt mooi meer, voor is een stuk(je) uit... Hij zit er op het moment verder normaal uit, standaard uitlaat ook.

Probleem kan zijn dat het een snorscooter is... Ik wil hem niet opvoeren, maar juist standaard houden, ik wil/moet er geen herrie uitlaat onder. Hij is nu ook niet echt stil, maar de uitlaat is wel standaard en gasdicht.
Ik weet dat snortuning niet mag op dit forum, dat is mijn vraag verder ook niet, verder loopt hij wel veels te hard... Ik weet het niet precies, maar de teller wijst tegen de 60 aan (55/60), dit zal vast niet helemaal kloppen, maar in dit geval was rond de 40 ook wel hard genoeg geweest.
 
Advertisement - register to remove this

het mag gewoon, mits er geen scherp uitstekende delen zijn en alles degelijk bevestigd
kleur maakt niet uit, maar opvallen is voor iedereen dus ook politie, dus kans is wel groter
terug voeren, varioring of prop in de uitlaat
 
Het voelt toch alsof je illegaal bezig bent. Mensen kijken je chagerijnig aan... En zoveel herrie maakt hij echt niet, hard er op rijden doe ik ook niet, maar hij gaat nu eenmaal wel vrij hard.
Nou weet ik niet de exacte prijs wat het zou kosten, al zouden ze me op een rollebank zetten... Maar die teller wijst toch wel tegen de 60 aan... En dat is echt hard zat, zonder helm... Bij 40 zie je al geen hand voor ogen meer... Zeker in deze koude kun je er niet echt prettig op rijden...

Maar ik begrijp dat het dus wel mag, maar het zal het wel uitlokken inderdaad ben ik bang...
 
klopt
en het is idd niet veilig, je ziet geen hol. en als je valt kan het slecht aflopen en bezorg je ons (de brommer/scooter bestuurders) een slechte naam
 
Als ze je echt WILLEN pakken kunnen ze dat doen door te zeggen dat de kappen als buffer (bumperzone) voor voetgangers en fietsers geld en je ze daarom wel op je scooter had moeten hebben. Als het er allemaal wel gewoon degelijk uitziet en jij niet te hard rijdt zullen ze daar waarschijnlijk niet zo moeilijk over doen (pas echt in de rechtszaal na een aanrijding misschien).

Of het legaal is, daar kan je toch echt het beste even het wetboek voor nakijken of met de plizie bellen. Bel met meerdere bureau's want soms geven ze willekeurige antwoorden in de vorm van "nee dat mag niet meneer" omdat ze ook maar wat gokken ;)
 
ik heb er toendertijd een boete voor gehad.

zonder kappen rijden staat voor de politie gelijk als rijden met uitstekende delen.
 
Back
Top