Zonder kappen rijden, mag dat?

Ik-010-

Well-Known Member
Hey allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een oudje onder de scooters.

Een Kymco DJ :D

Nu zijn er niet veel kappen meer heel aan dit ding, nu vraag ik me dus af of het toegestaan is zonder kappen te rijden, wel het licht erop met stuurkap, maar verder dus niks. Ik ga als het zou mogen wel alle ophangpunten van het frame afslijpen zodat deze netjes word na het spuiten.

Hoop dat iemand me kan helpen aan een antwoord.

Greetz,

Ik_010_

EDIT: Ik zie dat ik hem per ongeluk in het verkeerde thread heb gepost :S....sorry sorry, zou hij misschien verplaatst kunnen worden naar de scoot afdeling.

bvd.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dus als ik alle huidige ophangpunten afslijp en netjes afwerk zodat het zo glad is als een baby-bil ;) dan zou het geen probleem moeten zijn?
Dan heb je eigenlijk hetzelfde als een brommer, die heeft ook totaal geen kappen, lijkt mij teminste.
 
Je mag gewoon zonder kappen rijden. Zolang er niks uitsteeks ofiets.
Politie heeft er bij mij nooit iets van gezegt en ik rijdt vaker zonder kappen.
 
Zou lekker wezen als dat zo zou zijn :D heb heel de scoot nu uit elkaar liggen om alles schoon en netjes te maken, heb ook al wat vervangingsonderdelen gekocht ;). Hoop dat ze hier in de omgeving Rotterdam niet moeilijk gaan doen dan over die kappen. :'( zijn al van die #$^#^hier.
 
ligt eraan 1 kapje eraf zullen ze niet naar kijken maar meerdere eraf letten ze degelijk op en als ze het op hun heupen hebben dan kunnen ze je ervoor beboeten
 
Je moet gewoon zorgen dat er indd geen scherpe delen uit steken die iemand anders kunnen beschadigen, en je moet zorgen dat alles er netjes uit ziet dan doen ze vaak ook niet moeilijk, maar als alle kabels erbij hangen kunnen ze wel gaan zeiken.
 
Mn stuurkap moet er wel op, omdat hier mn lichtunit in zit, de kabelboom kan ik door het frame laten lopen of gewoon buitenom en dan netjes met kabelbindertjes vast zetten lijkt me. Slijptol erlangs voor alle 'scherpe' delen moet dan toch goed zijn, al de politie een boete wil geven kunnen ze altijd wel wat vinden, ligt er maar net aan hoe z'n pet die dag staat zullen we maar zeggen :D
 
gewoon zorgen dat ie veilig is, ik weet niet of het wel of niet mag , ik zie het zo: een puch heeft ook (zo goed als) geen kappen
 
Ik rijd op een streetfighter RS-50, nooit gezeur mee gehad, alleen een keer toen mijn teller frame er nog op zat vonden ze het een scherp uit stekend voorwerp maar geen boete voor gehad alleen waarschuwing, dus als alles een beetje beperkt is en geen rare buizen zomaar ergens vandaan komen zouden ze er niet al te moielijk over doen.
 
Bedankt voor het advies allen :D ik heb besloten geen nieuwe kappen te kopen en dus het frame glad te maken, alleen stuurkapje ivm lichtunit en spatboard ivm vuiligheid die anders in mn kruis ed terecht komt ;).

Greetz,

Ik_010_
 
wrm bel je de politie niet op en vraag je het na voor de zekerheid
weet je in ieder geval zeker dat je goed zit ;)
 
mag zolang er geen dinge uitsteken en je moet Werkende knipperlichten voor en achter hebben,Remlicht,en voorlicht geloof ik

zo was ie dacht ik ;)


latuur
jurgen
 
Vandaag weer lekker bezig geweest aan wat er van de scooter overblijft. De knipperlichten en gewone verlichting komen er gewoon op dus dat mag geen probleem zijn, heb op mn werk de haakse slijptop al gereserveerd ;) is net een nieuwe dus kan ik me mooi ff mee uitleven ghehehe.
 
werd vorige keer ook aangehouden met een grote scooter controle en rijd ook zonder kappen voor een deel alleen voorkap enzo en ze zijden er niks van dus
 
Das mooi, heb vandaag het frame ff onder handen genomen dus kappen kunnen er nu nieteens meer op of ze dat nou willen of niet gheheh.
 
Back
Top