zonder achterkap/licht rijden, toegestaan???

psycho

Well-Known Member
Hey mensen...

Aangezien ik met mijn scooter bezig ben(spuiten en polyen) zit mijn achterkap er niet op.
Nou moet ik dus met de scooter naar mijn werk morgen...

Mag ik zo rijden?
Aangezien mijn achterlicht er ook niet opzit nu...
Ik heb weleens ergens gelezen dat 1 kap niet erg is, en dat een achter/rem licht niet wettelijk verplicht is(mits overdag).

Nou wil ik dat graag weten, en wat eventueel de boete kan zijn....

Ook ben ik mijn verzekeringsplaatje kwijt, maar heb een aangifte formulier in me zak, mag ik hiermee rijden(volgens die agent wel, maar ff voor de zekerheid)....

Thx all
 
Advertisement - register to remove this

het is wettelijk NIET toegestaan om zonder kappen te rijden, dit in verband met uitstekende delen, brandgevaar door blootliggende brandstoftank etc.

Ik kan ej op dit moment geen advies geven wat je verzekeringsplaatje betreft, dit zal ik ff voor je navragen morgen en posten als er morgen nog geen reactie op is..

Gr. Jarenk0
 
je MOET verzekerings plaat hebben ,, ik kreeg er vorige week een bekeuring voor stinkerts dat het zijn ,, zei ik ik heb verzekerings papier bij me ik laat me frame num wel zien kan je zien dat hij bij mij hooort maar ik moest direct kunnen aantonen dat die verzekering bij mijn scoot hoordfe lOL
 
jostefa said:
je MOET verzekerings plaat hebben ,, ik kreeg er vorige week een bekeuring voor stinkerts dat het zijn ,, zei ik ik heb verzekerings papier bij me ik laat me frame num wel zien kan je zien dat hij bij mij hooort maar ik moest direct kunnen aantonen dat die verzekering bij mijn scoot hoordfe lOL


Ik ben bij de politie geweest, waar ik een proces verbaal heb laten opstellen.

Volgens die agent mocht ik daar gewoon mee rijden, aangezien ik de nieuwe volgende week ga halen.....

Alleen nu wil ik nog wat weten over de achterkap/licht....


En is t toegestaan om met een wit gespoten koplamp te rijden(overdag natuurlijk)...
 
Back
Top