Zo scooter is compleet ontgrensd

Lorenzo P

Active Member
Beste Forumleden,

Scooter is compleet ontgrensd en behaald zo waar de 60 kmpu gps meer vermogen heeft de motor niet vrees ik. Is nu de enige manier van opvoeren alleen de cilinder want die gaat tot maar 65cc ik denk dat ik daar 70-75 gps uit kan halen max?

En heb ik misschien naast de vario ring 45 kmpu cdi ook nog een andere begrenzing? Varioring is weg en die 45 cdi is vervangen voor een onbegrensde.

Nu merk ik wel als ik heuvel afwaarts rijd dat hij ongelimiteerd vermogen bied met de onbegrensde cdi maar op de rechte weg toch weer 65 kmpu gemiddeld op de teller rijd.

En waar moet ik op letten tijdens de aanschaf van een uitlaat want kan ik ook gewoon een demper kopen en een bocht lassen of iets want het aanbod is om te huilen

ook zag ik deze 80cc staan https://www.cityparts.nl/cilinder-m...ugeot-v-clic-kisbee-52mm-malossi-3113243.html

Maar ik zou de site wel even mailen of die gaat passen als die past wat kan ik behalen qua snelheid denken jullie in gps?
 
Advertisement - register to remove this

Met zo'n scooter ga je nu eenmaal niet veel snelheidswinst behalen... Je wint wel veel in koppel. Met zo'n 80cc zal je misschien 70-75 km/uur halen met geluk i.p.v. de 60 die je nu hebt.
Zo heeft een vriend van me een Piaggio 4 takt blok met 80 cc; snelheid is +- 70 km/uur, maar de uitlaat vlamt wel lekker en trekt bijna autowheelies :)

Die nieuwe scooters zijn nu eenmaal niet zo makkelijk op te voeren als een oude 2 takt.
 
Met zo'n scooter ga je nu eenmaal niet veel snelheidswinst behalen... Je wint wel veel in koppel. Met zo'n 80cc zal je misschien 70-75 km/uur halen met geluk i.p.v. de 60 die je nu hebt.
Zo heeft een vriend van me een Piaggio 4 takt blok met 80 cc; snelheid is +- 70 km/uur, maar de uitlaat vlamt wel lekker en trekt bijna autowheelies :)

Die nieuwe scooters zijn nu eenmaal niet zo makkelijk op te voeren als een oude 2 takt.
Ah oke wat bedoel je met de koppel?

En ik probeer die 80cc van malossi of polini anders moet ik helaas het doen met een 65cc van Airsal of Naraku
en inderdaad die oude 2takst waren veel beter kwa opvoeren.
 
'Meer koppel zorgt voor meer trekkracht. Hierdoor kun je dus sneller accelereren of gemakkelijker een steile helling beklimmen.'
 
'Meer koppel zorgt voor meer trekkracht. Hierdoor kun je dus sneller accelereren of gemakkelijker een steile helling beklimmen.'
oh oke dus dat is voor zowel als de 65cc en 80cc

maar daar heb ik inderdaad nu wel moeite mee met de huidige cilinder
 
50cc 4takt is zoiezo al een soort van begrenzing... Want je zit eigenlijk dan al tegen je maximale vermogen wat de cilinder kan leveren..
Moet je net een heuvel op en komt het omkeer punt dat het vermogen weg zakt en je merkt hoe weinig vermogen eruit komt..

Een 4takt is zoiezo niet snel, omdat een 2takt 1 keer rond gaan en een 4takt 2 keer rond gaat..

Een 4takt heeft het meer van een grotere boring nodig, zodat het vermogen op lagere toerentallen waar een kleine cilinder problemen mee krijgt over wonnen worden met een bigbore kit.
 
50cc 4takt is zoiezo al een soort van begrenzing... Want je zit eigenlijk dan al tegen je maximale vermogen wat de cilinder kan leveren..
Moet je net een heuvel op en komt het omkeer punt dat het vermogen weg zakt en je merkt hoe weinig vermogen eruit komt..

Een 4takt is zoiezo niet snel, omdat een 2takt 1 keer rond gaan en een 4takt 2 keer rond gaat..

Een 4takt heeft het meer van een grotere boring nodig, zodat het vermogen op lagere toerentallen waar een kleine cilinder problemen mee krijgt over wonnen worden met een bigbore kit.
Ja klopt dat merk ik ook als ik heuvel opwaarts rijd met een 50cc cilinder heb je amper nog vermogen met de 4takt ik zou het liefst ook een zip 2 takt aanschaffen alleen ik ben zo bang dat ze verboden gaan worden in heel utrecht omdat wij die klote groenlinks hier hebben.

Uit eigen ervaring vind ik 4takt echt averechts werken voor zo'n afgeknepen motorvoertuig
 
Last edited:
Nou eerlijk gezegd rijd ik liever 4takt dan een afgeknepen 2takt..

Met 2 personen erop merkt je het duidelijk.. de 4takt zal het nog wel vol houden, een 2takt zakt helemaal weg.
 
Back
Top