zo aangehouden...en een reden van niks

Originally posted by masteralbert
Ik zei toch ook dat ik geen zin had om mee te gaan en ik ben er ook onderuit gekomen. Je kan het gokken (zoals ik) en een beetje mazzel hebben. Soms hebben ze er echt geen zin in om iemand op te roepen die de scooter moet ophalen, dat kost ze veel te veel moeite. Al helemaal als je ook nog eens op priveterrein gaat staan want dan hebben ze nog iemand nodig die de bevoegdheid heeft om je daar weg te mogen halen.

Dan moet je echt heel veel mazzel hebben :) Meestal als ze al de moeite hebben genomen om iemand aan te houden, zullen ze m een boete geven ook, zo zijn ze nou eenmaal :( :'(
 
Originally posted by Michel@NRGMC2
dan moet ie gewoon zeggen dat hij daar nooit heeft gereden en naar het tankstation is komen lopen, dan kunnen ze hem nix maken 0?

ik heb weleens goord dat ze dan aan je uitlaat mogen voelen of zo...
nee meneer ik kwam lopen
ow ja natuurlijk daar wordt je auspuff zo warm van:|
 
Originally posted by glanerbrug
kameraad zijn pa is wout daar heb ik het verhaal aan voorgelegd. Want ik kwam met de stelling wat nou als ze vragen van wil je mee naar de rollenbank en je zegt nee.
Hij zegt zo dan vragen ze het nog 1x beleefd anders moet je je scooter aan de kant zetten en wordt hij opgehaald en die kosten krijg je ook. Ze mogen je altijd aanhouden daar hebben ze dus blijkbaar het rechtop. Auto's mogen ze ook ala minute aan houden dus ik denk dat je er weinig tegen in kunt brengen:'( sorry duwd

dit vind ik dus pure crap, prefentief aanhouden en controleren mag niet. En dan nog, ze kunnen toch niet zomaar iemand van de weg plukken en zeggen jij gaat mee naar het bureau, ze nemen je brommer in beslag en je moet maar zien wat er mee gebeurt. Dat moet toch gewoon niet kunnen. Dat is toch te gek voor woorden? Als ze nou gaan controleren bij auto's op verzekering en rijbewijs dan moet er een reden voor zij: of je hebt iets fout gedaan of er is een grootschalige controle waar ook een vergunning voor is.

Ze gokten gewoon dat ik het was, verzonnen een verhaaltje eromheen dat ze mijn kenteken plaat hebben afgelezen en opgeschreven maar dat ding heeft al eens eerder op het bureau gestaan en meerdere mensen daar hebben hem natuurlijk wel eens gezein en hebben gewoon de database opengetrokken en mijn gegevens opgezocht en die vent zegt doodleuk ja het was jou brommer met dat kenteken. Wat is dit nou voor crap zeg.:|
 
Originally posted by masteralbert
Toen schudde hij me de hand en zei dat als ie me nog 1x zag rijden moest ik mee en als ik dan 2kW op de rollerbank heb neemt ie hem in. Naja, ik ben toch blij want ben er toch mooi vanaf gekomen!
 
Originally posted by masteralbert
Toen schudde hij me de hand en zei dat als ie me nog 1x zag rijden moest ik mee en als ik dan 2kW op de rollerbank heb neemt ie hem in. Naja, ik ben toch blij want ben er toch mooi vanaf gekomen!

dat zeggen ze allemaal..... ook tegen mij
 
Ben je alweer naar het bureau geweest? Je moet gewoon naar het bureau gaan en zeggen dat je je brommer komt ophalen. Dat heeft een collega van mij ook gedaan en heeft hem weer meegekregen. Ze mogen jou niet aanhouden om een incident, wat al twee weken geleden is gebeurd. Daar zijn hun heel erg fout mee. Gewoon naar bureau gaan en zeggen dat je je scooter komt ophalen en hopen dat je hem meekrijgt.
 
ja dat weet ik, ik ben er nog niet geweest..kwou eerst wat dingen op een rijtje zetten...zo ga ik vanmiddag naar het bureau, zeggen dat ik hem op kom halen met de volgende argumenten:

Eerst wil ik de aanklacht zwart op wit hebben en dan post ik die hier ook nog wel. Want ik weet nog steeds de aanklacht niet terwijl ze hem wel al hebben geprobeerd op de rollenbank te zetten maar die heikneuters daar weten natuurlijk niet hoe je hem moet starten en dat lukt ze ook niet als ik op een gare manier dat ding moet aandraaven en soms wel een kwartier duurt voor ie het doet, en dan weet ik ook nog hoe het moet!

Ik ga eerst om bewijzen vragen van het incident 2 weken geleden aangezien ik nog steeds volhoud dat ik het niet was...doe mij de notitie maar waar die het verzekeringsplaatje op genoteerd heeft of omschrijving van de brommer.

Nou volgt hier weer een andere uitspraak op die ik vergeten was maar me weer binnenschoot: Ik zei dat ik het nooit geweest kan zijn het antwoordt dat het dezelfde brommer als deze was want hij valt erg op met zijn geel op zwart. Dus de agent heeft helemaal niet naar het plaatje gekeken maar naar de brommer en daarna navraag gedaan bij een collega van hem die mijn zaak de eerste keer heeft behandeld van te snel rijden...want hij had de brommer al eens zien staan op het bureau.

Ik weet zeker dat ze me eerst nog uit de database moesten halen want er ging 2 weken terug bijna 2 uur zitten tussen de tijd dat ie me gezien had en het telefoontje dat ze me deden om me een waarschuwing te geven...een waarschuwing geven mag altijd dus ze hadden niets te verliezen en gokten dus maar wat.
Als het echt zo'n ernstig delict was dat ze me daarvoor 2 weken later van de weg af moesten plukken, waarom hadden ze dat dan gelijk die dag niet gedaan of me naar het bureau laten komen.

dit zijn 4 punten die voor mij onduidelijk zijn en vind de redenen die ik ertegenin breng best zat om me brommer weer mee te krijgen. Het is gewoon een ander geweest. Simpel..maja we moeten eerst maar eens zien hoe koppig ze willen gaan doen.
Vanmiddag lat ik weten hoe het gegaan is.

lijstje ook maar effe uitprinten anders vergeet ik het weer8P
 
Hou ons op de hoogte!!!
Ik zou gewoon eerst naar de donutvreeterzzz gaan en zeggen: ik kom me scoot ophalen.... lukt het dan ben je weg, lukt het niet gooi je de volgende argumenten op tafel!
Ik weet niet hoe het daar bij jou zit maar hier in ede zit er zo'n domme koe(maat van me moest roeie 8terlichten laten zien op zijn appie, puch P1 van me ma staat er naast, zegt ze dit is em he:|:|:|) 8ter de balie die van nix weet, ik zou altijd naar een persoon vragen die wat te zeggen heeft oid!
MAAR BLIJF IIG BIJ JE STANDPUNT :)
 
jaja ik weet het...ik wou dat ik zo'n stomme zak op het bureau had zitten..lekker makkelijk:p

Ik had nog een dingetje, hoelang mogen ze je brommer op het politiebureau hebben? Hij staat er nu al 2 dagen bijna en ik heb nog niks van ze gehoord van dat ze er iets aan gedaan hebben.....zit er een tijdslimiet aan?
 
quote van de agente: wij bellen JE nog wel even...

en ja kgeloof dat als ze iemand of het eigendom van iemand na zo'n bepaalde tijd zonder bewijzen terug moeten geven.
 
Originally posted by sander3412
Dat was ik.
Maar ik weet nog steeds niet , waarom ze 6 boetes uitgeschreven hebben.
3 met bedrag en 3 zonder.
Is dat mischien omdat ze er eigenlijk maar 3 uit mogen schrijven?
En dat ze me dan eerst 3 uitlaten betalen en later de andere ?

:'( :mad:

meestal als er geen bedrag op het bonnetje staat moet de bekeuring bepaalt worden door de officier van justitie..x|
 
Ik moest een keer naar het bureau omdat ik geen gelestickers had. Kom je daar gaan ze eerst 10min zoeken naar de papieren, vinden ze het eindelijk. Loop je met ze naar buiten weet dat wijf niet eens waar die dingen voor zijn en of het de goeie wel zijn(mijn scooter is geel). Nou dan denk je ook, die kon niks worden en ging maar bij de politie.
 
maja ik vol goede moed naar politie, waren ze dicht en kon dus geen vragen stellen en brommert meenemen...lekker zo'n politiemacht, daar kun je nog es wat mee
 
jij hebt op een opgevoerde brommer gereden op de openbare weg.. (zellufs met 70cc..)..
politie staat altijd in z'n recht als zei het vermoeden hebben dat er iets niet klopt aan jouw brommer en al rij jij 25 of 20.. maakt geen flikker uit want je constructie-snelheid is hoger dan toegestaan.. !
verder in praktijk gezien hadden ze je misschien niks kunnen maken maar volgens de regeltjes staan hun in hun recht!
 
Back
Top