Znen loopt veel te snel

Martje68

New Member
Ok, heb al een post gewaagd maar loop helemaal vast. Mijn Znen loopt 65. Wil hem normaal krijgen. Cdi blok op internet opgezocht. Standaard. Zit volgens mij een euro begrenzer op met jackplug. Als ik de rode kabel hiervan volg loopt hij naar voorkant scooter. Groene maakt volgens mij een aftakking. Kabel vanaf bobine (als ik daarmee het juiste bedoel, in de kast bij de v snaar) is doorgeknipt en gekoppeld aan een paarse. Jack erin gehad, en eruit. Niks veranderd. Rode en groene kabel los gehad. Niks veranderd. Zit een steel mate alarm op met gaat a bediening. Met jack tijdens rijden en zonder jack tijdens rijden op knopjes gedrukt. Niks. Foto's gemaakt. Wie o wie heeft het verlossende antwoord. Naar mijn idee heeft een herinnerende toch ergens een extra jasje? Zie foto's. Volgens de vorige eigenaar was het een kwestie van een schroefje.....ergens. HELP AUB
 

Attachments

  • 20200519_185443.jpg
    20200519_185443.jpg
    226.9 KB · Views: 16
  • 1589908022558848955846741626521.jpg
    1589908022558848955846741626521.jpg
    179.5 KB · Views: 18
  • 15899080533214544633870126555941.jpg
    15899080533214544633870126555941.jpg
    172 KB · Views: 18
  • 15899080769285389695024152064304.jpg
    15899080769285389695024152064304.jpg
    197.5 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet wat jij een bobine noemt maar deze zit niet in je carterkap.
Volgens mij bedoel je een sensor die de rotatiesnelheid van de koppelingsbel meet.
Op de koppelingsbel zit hiervoor een nokje.
Die plug is in iedergeval niet origineel.
Ik weet niet of je nog de originele cdi in de scooter hebt of dat dit al een ontgrensd exemplaar is, alhoewel dit bij scooters met een cartersensor weinig zin heeft.

Normaliter, als alles origineel is, loopt er een rechtstreekse kabel tussen de cdi en de cartersensor, met behalve een connector, niks tussen.
De kleur van de cartersensordraad is vaak paars.

Ik kom niet goed wijs uit je beschrijving van de draden maar ik vermoed dat die plug er zit om de hierboven beschreven verbinding tussen de cdi en cartersensor te onderbreken zodat de scooter onbegrensd is.

Wellicht dat alleen de schakelfunctie van deze plug niet goed werkt!
 
Dank voor je reactie Sparky. Ga ik die plug vervangen. Maar is die Eurobegrenzer een kastje dat je weet of is dat puur het omleiden van de bedrading?
 
Zit er uberhaupt een Eurobegrenzer op dan?
Op een scooter met cartersensor lijkt me dit niet zinvol.

Volgens mij doet die plug niks anders dan de cartersensor koppelen en ontkoppelen met de cdi.
 
Ik heb pas een Znen iets harder laten lopen.
De originele CDI zag er als volgt uit. Het nummer 25 duid aan 25Kmh, varioring had hij niet.
1.jpg
Wanneer je schijnbaar met originele CDI de cartersensor losmaakt loopt hij ongeveer 60Kmh,.
Dus wat voor een nummer heb jij nu op de CDI staan?
Ik heb er een 35Kmh ingezet, dus alle nummers hetzelfde behalve nummer 25 staat dan 35.
 
Ik heb pas een Znen iets harder laten lopen.
De originele CDI zag er als volgt uit. Het nummer 25 duid aan 25Kmh, varioring had hij niet.
View attachment 56005
Wanneer je schijnbaar met originele CDI de cartersensor losmaakt loopt hij ongeveer 60Kmh,.
Dus wat voor een nummer heb jij nu op de CDI staan?
Ik heb er een 35Kmh ingezet, dus alle nummers hetzelfde behalve nummer 25 staat dan 35.
Dank je Bulldog. Ik heb deze erin maar volgens mij is dat een25km
Post automatically merged:

Zit er uberhaupt een Eurobegrenzer op dan?
Op een scooter met cartersensor lijkt me dit niet zinvol.

Volgens mij doet die plug niks anders dan de cartersensor koppelen en ontkoppelen met de cdi.
Hoi Sparky, ik heb dus een nieuwe plug erin gezet. Bleek dus tullip te zijn ipv Jack . Weer wat geleerd. Cartersensordraad gekoppeld geprobeerd en losgekoppeld geprobeerd met plu erin en zonder plug erin. Blijft 65 lopen....kan ik die seniorenraad niet weet koppelen origineel of heeft dat geen zin?
Post automatically merged:

Zit er uberhaupt een Eurobegrenzer op dan?
Op een scooter met cartersensor lijkt me dit niet zinvol.

Volgens mij doet die plug niks anders dan de cartersensor koppelen en ontkoppelen met de cdi.
Hoi Sparky, ik heb dus een nieuwe plug erin gezet. Bleek dus tullip te zijn ipv Jack . Weer wat geleerd. Cartersensordraad gekoppeld geprobeerd en losgekoppeld geprobeerd met plu erin en zonder plug erin. Blijft 65 lopen....kan ik die seniorenraad niet weet koppelen origineel of heeft dat geen zin?
Post automatically merged:

Post automatically merged:

 

Attachments

  • 20200522_175457.jpg
    20200522_175457.jpg
    165.1 KB · Views: 12
  • 20200522_175457.jpg
    20200522_175457.jpg
    165.1 KB · Views: 7
Last edited:
Natuurlijk kun je ook de cartersensor direct koppelen met de cdi, zo zit het immers als alles origineel is.

Je zegt, "het is een tulp-plug".
Normaliter doen ze dit met een jackplug omdat het jackplug chassisdeel een schakelcontactje ingebouwd heeft.

Met dit contactje doen ze bijvoorbeeld in radiootjes de speaker uitschakelen op het moment dat je er een koptelefoon/oortjes in steekt.

Bij het chassisdeel van een tulpplug zit dit contactje niet.
Hiervoor moet je in de tulpplug zelf een doorverbinding maken tussen de ronde pin in het midden en het contactje voor de afscherming aan de buitenkant.

Dus doorverbinding maken tussen soldeerpunt 1 en soldeerpunt 2 op de tekening.

tulpplug.png
 
Natuurlijk kun je ook de cartersensor direct koppelen met de cdi, zo zit het immers als alles origineel is.

Je zegt, "het is een tulp-plug".
Normaliter doen ze dit met een jackplug omdat het jackplug chassisdeel een schakelcontactje ingebouwd heeft.

Met dit contactje doen ze bijvoorbeeld in radiootjes de speaker uitschakelen op het moment dat je er een koptelefoon/oortjes in steekt.

Bij het chassisdeel van een tulpplug zit dit contactje niet.
Hiervoor moet je in de tulpplug zelf een doorverbinding maken tussen de ronde pin in het midden en het contactje voor de afscherming aan de buitenkant.

Dus doorverbinding maken tussen soldeerpunt 1 en soldeerpunt 2 op de tekening.

View attachment 56023
Dan ga ik dat proberen of een jackplug aanhangen. Morgen weer verder proberen. Dank je wel Sparky
 
Back
Top