Znen loopt nog steeds te snel

Martje68

New Member
Mijn Znen loopt veel te snel. 65km. Wat heb ik tot nu toe gedaan: tulp plug vervangen om begrenzer te omzeilen. Vervangen voor jackplug. Met plug en zonder plug geprobeerd. Met rood en groen bekabeling gereden en zonder die Bedraing. Met paars gekoppeld naar carter en zonder. Cdi gekocht 35km. Wat doen die rood en groene kabels als ik ze losgekoppeld heb? Ik heb geen idee meer. Iemand tips? Kan het de varioring zijn? Weet niet hoe het eruit moet zien?
Post automatically merged:

Oh a, die foto Met dat schroefje aan die veer, weet iemand waar die voor is?
 

Attachments

  • 20200526_200101.jpg
    20200526_200101.jpg
    193.8 KB · Views: 15
  • 20200526_200107.jpg
    20200526_200107.jpg
    189.1 KB · Views: 17
  • 20200526_201843.jpg
    20200526_201843.jpg
    297.1 KB · Views: 15
  • 20200526_201851.jpg
    20200526_201851.jpg
    176.8 KB · Views: 14
  • 20200526_202610.jpg
    20200526_202610.jpg
    224.6 KB · Views: 13
  • 20200526_202615.jpg
    20200526_202615.jpg
    184.5 KB · Views: 15
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Gooi die jackplug er eens tussen uit.
Die paarse draad van je cdi moet rechtstreeks naar de cartersensor lopen.

Is de scooter dan nog niet begrensd kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:
  • De cdi die er momenteel in zit is niet de originele en weet geen raad met de pulsen die van de cartersensor komen.
  • De cartersensor geeft geen puls af wanneer het nokje op de koppelingsbel voorbij de sensor draait.
 
Jackplug had ik al los gehaald. Die zat met die plusjes in elkaar geduwd dus dat had ik al geprobeerd. Die cdi heb ik vandaag binnen gekregen. 35km
 
Gooi die jackplug er eens tussen uit.
Die paarse draad van je cdi moet rechtstreeks naar de cartersensor lopen.

Is de scooter dan nog niet begrensd kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:
  • De cdi die er momenteel in zit is niet de originele en weet geen raad met de pulsen die van de cartersensor komen.
  • De cartersensor geeft geen puls af wanneer het nokje op de koppelingsbel voorbij de sensor draait.
Dat had ik volgens mij gedaan maar waar lopen die draden dan naar toe?
 

Attachments

  • 20200526_195926.jpg
    20200526_195926.jpg
    346.2 KB · Views: 9
  • 20200526_195926.jpg
    20200526_195926.jpg
    346.2 KB · Views: 9
  • 20200526_195922.jpg
    20200526_195922.jpg
    261.7 KB · Views: 8
Mart,

ik weet niet wat jij od de vorige eigenaar allemaal in elkaar geknutseld heeft.
En uit je beschrijving en de redelijk onduidelijke foto's kom ik niet wijs.
In elk geval alle draden aan die paarse van de cdi kun je afkoppelen.
Leg gewoon een rechtstreekse draad van die paarse draad bij je cdi naar de cartersensor in je carter.
Dan is de bedrading weer origineel en zou de scooter begrensd moeten lopen.
Daarna kun je altijd nog een schakelaartje in de vorm van één of ander jack-plugje opnemen in deze rechtstreekse draad mocht je de begrenzing willen schakelen.
 
Hoi Sparky, helaas ben ik niet die knutselkoning geweest....bedankt voor je reactie. Ga dat proberen. Weet jij toevallig waar dat stelschroefje voor is? Was idd ook een slechte foto maar die zat vast aan de carter en daar zit een schroefje in en ik heb het idee dat dat naar de carburateur loopt.
 
Mart,

ik weet niet wat je daar precies in je hand hebt maar dit lijkt me geen stelschroefje.
Ik vermoed dat dit het uiteinde is van een slangetje waar zich smurrie of brandstof in verzamelt.
Om te voorkomen dat er valse lucht wordt aangezogen of het goedje op de grond loopt hebben ze dit afgedopt met dat schroef dingetje.

Correct me if i am wrong.
 
Back
Top