Zip warmloper?

Anthony keller

New Member
Hallo, vandaag reed ik naar een scooter meeting en ik reed een stijle heuvel op, toen ik bijna aan de top was kwam er een hele harde knal onder m'n scooter vandaan of uit de uitlaat 1 van de 2, en ik gaf gas maar er gebeurde niks. Mijn scooter remde heel snel af en toen ik stil stond viel de motor uit, dus heb ik hem elektrische geprobeerd te starten en met de kickstart, maar niks werkt.
Ik heb wel deze week last gehad dat als ik hem starte dat hij heel hoog stationair liep en zodra ik hem van standaard af haalde dat ik zonder gas te geven 10kmh ging

Zip is eind 2014 model
Laatste beurt was hij 2500
Lichtelijk opgevoerd loopt 56
5600 km op de teller
 
Advertisement - register to remove this

Als er helemaal niks gebeurd als je elektrisch wilt starten en er met de kickstart ook niks gebeurd na een harde knal vraag ik me af of alles nog wel heel is.

Zitten alle bouten en moeren nog vast? Geen onderdelen losgebroken en of scheuren in metaal?

Kun je de carterkap eraf halen zodat je bij je vario en koppeling kunt kijken. Hangt dit los? Draait dit handmatig wel? Als alles draait hoor je de zuiger of andere dingen binnen bewegen?

Schroef anders ook je zadel even los en kijk of er geen stekkers en dergelijken los zitten en of kabels beschadigd zijn.

Zou daarmee mijn zoektocht beginnen.
 
Back
Top