Zip voor/achterlicht werkt niet meer.

Ik ben een beetje einde raad.
Geen idee hoe eenn multimeter werkt, zijn ook gewoon draden die geisoleerd zijn en ik nooit kan meten.
Er zitten pennen aan die kan je in een stekker steken.
De foto die je plaatst is van het startrelais.
 
Last edited:
Je zou dus kunnen beginnen om alle aansluitingen èèn voor èèn los te koppelen , de onderdelen die achter een schakelaar zitten , zoals knipperlicht remlicht claxon en verlichting ( in hoevere deze niet altijd aangaat als je de scooter op contact zet).
Als je het contact uit hebt , gaat dan evengoed je zekering eruit ? of alleen als je de scooter op contact zet. Dit verkleint weer de keuze
 
Mijn licht doet het weer, die zat niet goed aangesloten,

Alleen nu heb ik iets heel raars, mijn electra toeter knipperlichten werken op stroom van mijn lichtspoel. Voorgaan was dit op de accu.

Heb ik iets omgewisseld ofzo?
 
Hoe heb je dit geconstateerd ? Want normaal doet je knipperlicht het niet op wisselstroom. De toeter weet ik eigenlijk niet of deze het op wisselspanning doet. De lampen daar in tegen zal het worst zijn of er wissel stroom op staat.
 
Nouja, zonder accu geconstateerd.

Heb de accu aangesloten en alles werkt ook gewoon op de accu. Zekering brand niet meer door, moet wel even testen met rijden of die er dan niet uitklapt.

E start maakt nu wel een klik geluid maar lijkt alsof hij vast zit.

Dus ja.
 
Dan heb je dus gelijkstroom gehad van je regelaar , is niet verstandig zonder accu door te rijden. Het klikken is waarschijnlijk het start relais , dus je startmotor los testen buiten de kabelboom om , door er spanning van de accu op te zetten. Koppel dan wel eerst de dikke draad van de startmotor los , of verbind de twee dikke aansluitingen van je start relais met elkaar d.m.v een schroevendraaier.
 
Back
Top