This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zip verlichting werkt alleen als ik rem in knijp

stefano038

New Member
Hallo luitjes, ik en mijn broertje waren bezig met zijn zip 4t 2017 en wij hebben de kappen verwisseld. Nu hebben wij voorin wat ledjes moeten knippen aangezien die gesoldeerd waren en we de kap er niet afkregen. Deze draden hebben wij met kroonsteentjes weer aan elkaar verbonden. Dit zodat we als het nodig is was we het ook weer los kregen, dit werkte goed. Alleen na het aansluiten van de koplamp ( ook led ) deed de verlichting het alleen nog als ik de rem in druk. We hebben al het contactslot gecheckt daar was niks te vinden. Ook zaten alle kroonsteentjes nog netjes. Kan iemand ons helpen?

Zal toch een kwestie van meten worden , komt de spanning op de schakelaar ? En bij het aanschakelen op de draden naar de led's ?
Massa verbindingen in orde ? Led goed om gemonteerd , zijn polarisatie gevoelig . Zou ook de kroonstenen vervangen , en opnieuw alles solderen , en isoleren met krimpkous , als alles weer goed werkt. Werkt het achterlicht wel goed ?
Het remlicht staat in principe vrij van de verlichting , of je moet de draad die naar het remlicht achter loopt , verbonden hebben , met de
schakelaar . Ook kan je massa van de koplamp een weg zoeken , als bij de koplamp een fout zit , via het achterlicht , welk verbonden is met de koplamp .
De spanning zoekt dan een rare weg naar massa , waarschijnlijk via het achterlicht/ remlicht

Lijkt mij een massaprobleem.
Dus de weerstand van alle zwarte draden meten die met de verlichting te maken hebben ten opzichte van de min-pool accu.
De weerstand moet nagenoeg 0 Ohm zijn met de multimeter op het laagste Ohm-bereik.

Je weet zeker dat je geen draden gewisseld hebt?

Dan maakt een ingeschakeld remlicht het stroomcircuit rond voor de ledjes. Probeer de ledjes op hun eigen stroomaan- en afvoer te krijgen.
Kroonsteentjes zijn nu makkelijk maar dienen zsm vervangen te worden door een vochtdichte verbinding.
Groet,