Zip valt uit na een tijdje rijden

Zippie0412

New Member
Beste mede scooter/brommer rijders

ik heb een zip 4t uit 2008, met een probleempje.
Hij start gewoon normaal en goed, slaat meteen aan maar dan ga ik een stukje rijden, en dan voel ik hem steeds schokken en na een minuutje valt hij uit. Ik heb zowat alles al gecheckt zoals,
kleur van bougie, kijken of die wel vonkt, ik heb zelfs de zuiger en cilinder vervangen, een nieuw benzinekraantje, de tank schoongemaakt, nieuwe cdi/bobine erop gezet. En nu is mijn raad op dus hopelijk kan een van jullie mij uit de problemen helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Wanneer hij uitvalt, draai de tank dop eens eraf en kijk of hij dan direct weer start.
Als hij dan weer start is het denk ik hetzelfde wat ik toen heb gehad met een 2takt.
Ik had de tank overloop dicht gemaakt met een schroef toentertijd en dat was de oorzaak.
Het is een wilde gok maar ik heb dit toen op een Beta Ark gehad.

En zoals 4slaf4life zegt, even de carb schoonmaken. Vergoot ook niet de brandstof leiding en filter te controleren op vertoppingen.
 
heb je de carburateur ook schoon gemaakt?
Jep
Post automatically merged:

Wanneer hij uitvalt, draai de tank dop eens eraf en kijk of hij dan direct weer start.
Als hij dan weer start is het denk ik hetzelfde wat ik toen heb gehad met een 2takt.
Ik had de tank overloop dicht gemaakt met een schroef toentertijd en dat was de oorzaak.
Het is een wilde gok maar ik heb dit toen op een Beta Ark gehad.

En zoals 4slaf4life zegt, even de carb schoonmaken. Vergoot ook niet de brandstof leiding en filter te controleren op vertoppingen.
Je bedoelt dat mijn tank misschien vacuum zuigt?
Post automatically merged:

Wat voor choke heb je en heb je de werking gecontroleerd?
Groet,
Een elektrische choke maar hoe kan ik de werking daarvan checken dan?
 
Last edited:
Een elektrische choke maar hoe kan ik de werking daarvan checken dan?

1 van mijn methodes om te checken is dit:

1:Haal de choke van de carb.
2: sluit deze aan op een accu
3: dan zou het naaldje eruit moeten glijden
4: kijk nu of het naaldje ook weer terug gaat
5: als dat zo is dan werkt de choke.

Maar let op!! dit is geen garantie dat hij het ook daadwerkelijk doet in de scooter.
 
Back
Top