Zip uitlaat schroefdraad dol

Riload

New Member
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een Zipje gekocht (4takt snor), en meteen heb ik de uitlaat gedemonteerd om de band te vervangen. Nu zit ik alleen met t punt dat de vorige eigenaar dus de schroefdraad dol heeft gemaakt in de cilinderkop. Hoe kan ik dit t beste maken? Tapeindjes heb ik, er zaten eerst bouten in.
 
Advertisement - register to remove this

Of gewoon een maatje groter boren en tappen

Als het gat niet te beschadigd is kun je dan minimaal met 6 mm opboren en M7 tappen, echter ga daar maar eens een passend boutje voor vinden.

Als het gat wat meer beschadigd is zul je met minimaal 6,8 mm moeten opboren, hierin kun je dan M8 tappen, dan zit je weer met de flens van de uitlaat, deze moet ook 8mm worden en krijg je misschien de zeskant niet meer gedraaid langs de uitlaatbocht van de uitlaat.

Beide niet ideaal dus!
 
Als het gat niet te beschadigd is kun je dan minimaal met 6 mm opboren en M7 tappen, echter ga daar maar eens een passend boutje voor vinden.

Als het gat wat meer beschadigd is zul je met minimaal 6,8 mm moeten opboren, hierin kun je dan M8 tappen, dan zit je weer met de flens van de uitlaat, deze moet ook 8mm worden en krijg je misschien de zeskant niet meer gedraaid langs de uitlaatbocht van de uitlaat.

Beide niet ideaal dus!
Kan je niet gewoon 4,8 boren en m6 tappen? Of m8 en verloop m6
 
Back
Top