Zip typhoon 125cc start niet na revisie

blenderoni

New Member
Hallo,

Mijn zip 125 met typhoon blok (m02) is laatst gereviseerd. Denk aan nieuwe krukaslagers krukas en keeringen. Nu heb ik alles in elkaar maar wil hij niet starten. Hij krijgt een vonk en met remmenreiniger gebeurd ook niks. Nu heeft hij niet erg veel compressie als ik de kickstart gebruik, maar als ik me duim op bougiegat doe en kick voel ik hem aardig aangezogen worden.

De voetpakking is half gescheurd tijdens het monteren dus misschien kan dat iets zijn alleen het lijkt mij gek sinds hij wel compressie heeft bij me duim.

Ook als ik de bougie eruit haal is hij helemaal droog wat gek is na c.a 20 keer kicken.

Als iemand mij uit de brand zou kunnen helpen zou het fijn zijn voor ideeen wat het zou kunnen veroorzaken.

Groet
 
Advertisement - register to remove this

Als in jouw duim een manometer zit, is dit de perfecte oplossing om compressie te meten, zo niet, een waardeloze methode.
Misschien handig als je, jezelf de theorie van de werking van een 2-takt motor eigen maakt als je aan zo'n project begint want die is er bij jouw duidelijk niet !
Starten met een gescheurde voetpakking is natuurlijk geen goed begin en heeft weinig tot niks te maken met compressie.
 
Als in jouw duim een manometer zit, is dit de perfecte oplossing om compressie te meten, zo niet, een waardeloze methode.
Misschien handig als je, jezelf de theorie van de werking van een 2-takt motor eigen maakt als je aan zo'n project begint want die is er bij jouw duidelijk niet !
Starten met een gescheurde voetpakking is natuurlijk geen goed begin en heeft weinig tot niks te maken met compressie.
Zou je enig idee hebben war het zou kunnen veroorzaken
Post automatically merged:

Als in jouw duim een manometer zit, is dit de perfecte oplossing om compressie te meten, zo niet, een waardeloze methode.
Misschien handig als je, jezelf de theorie van de werking van een 2-takt motor eigen maakt als je aan zo'n project begint want die is er bij jouw duidelijk niet !
Starten met een gescheurde voetpakking is natuurlijk geen goed begin en heeft weinig tot niks te maken met compressie.
Kan het dat die koppakking valse lucht veroorzaakt of valse lucht bij de keeringen maar lijkt me onwaarschijnlijk sinds ze nieuw zijn
 
Heb een nieuwe gehaald zal die proberen maar leek me sterk dat ie daardoor slechte compressie heeft of wel
Toch verkeerd geleekt dus. Als er een andere uitweg is dan via je uitlaat heeft dat wel effect op je compressie. Maar hoe groot is die scheur? Want als er geen vacuum ontstaat komt de benzine natuurlijk je membraan ook niet door en dan is er weinig er geen mengsel en kun je trappen tot je een ons weegt
 
Toch verkeerd geleekt dus. Als er een andere uitweg is dan via je uitlaat heeft dat wel effect op je compressie. Maar hoe groot is die scheur? Want als er geen vacuum ontstaat komt de benzine natuurlijk je membraan ook niet door en dan is er weinig er geen mengsel en kun je trappen tot je een ons weegt
Ja het is gewoon een scheur aan de bovenkant niet erg bijzonder alleen was de bougie na een paar keer kicken niet nat dus kan idd ja dat hij geen vacuum zuigt maar de pakking was wel nog heel gewoon in 2 stukken bij de bovenkant
 
Back
Top