Zip type3 raar vonk verhaal

Slippers

beunhaas
Daar ben ik weer met nog meer gezeik over mijn zip type 3. Heb nu al meerdere topics lopen hierover en volgens mij meeste ook al opgelost. Heb vandaag mijn spanningsregelaar vervangen want accu laalde niet bij en liep meteen af van 12v naar 4v zodra je contact aanzet. Dit is allemaal opgelost en heeft nu de juiste waardes. Nou is het zo dat ik een stuk of 10 bougies al heb geprobeerd en die vonken allemaal netjes blauw en halve cm van massa af. Maar de scooter wil niet starten. Zodra een bpr5es (deze bougie hoort niet thuis in scooters weet ik) start die in 1 kickje en ook makkelijk met estart. Heb ook nog een schone br9es (std bougie van manual) geprobeerd vandaag daarmee deed die het prima en ging toen kwartiertje later weer testen bleef vonken maar wou niet meer starten.

Vind het zelf ook een gek verhaal maar alle bougies (zoals br?es) vonken maar starten ho maar en dan een bPr?es doet het prima (elektrode lijkt verder uit te steken ofzo misschien iemand met meer ervaring hierover?). Zou dit te maken hebben met de onsteking of toch gewoon nog een nieuwe bougie halen of misschien zelfs de squish.

Hoe dan ook alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je telkens een nieuwe bougie gepakt of gewoon 1 om ff te testen of je een goeie vonk hebt?

Schuur ff je massa punten kaal. Dus die op je frame en op je blok.

En heb je de juiste bougie voor jou bougiedop? Je hebt namelijk een groter maat aansluiting op je bougiedop en een kleinere. Bij een nieuwe bougie zit altijd een soort dopje bovenop gedraaid he. Draai die eens vast en kijk of die vastklikt in je bougiedop. Zoniet dan moet je dat dopje eraf halen. Lijkt heel logisch maar je zou het zo over het hoofd kunnen zien
 
Allemaal verschillende bougies geen nieuwe maar nog prima dingen, zal morgen wel op een andere 2t proberen en kijken als het echt aan de bougies ligt of niet. Had hiervoor al een nieuwe massakabel aangelegd want dit had eerder ook al problemen, dus ik gok dat dat nog wel goed is. Bij deze bougiedop moet ik inderdaad beschermdopje erop houden maar hier let ik dan ook goed op, niks voor niks dat de bougie gewoon vonkt anders zou die helemaal geen contact hebben. Ik vind het alleen zo gek dat bij een bPr dus eentje met een langere isolator neus hij wel wil starten.
 
Heel domme vraag nu van mijn kant he...
Heb je niet een korte schacht bougie in plaats van een lange schacht erin zitten?

Kwam pas iemand bij me die een vrijwel zelfde probleem had. Draai de bougie eruit en zat dus een korte schacht in. Startte wel ff een paar min en dan was het klaar. Dag later weer starten zonder probleem en 10min rijden en klaar
 
helemaal vergeten dat ik dit topic nog open had staan, maar na de zuiger te vervangen start die weer gewoon met normale bougies. Alleen heel vreemd dat die bpr het wel deed, gok dat compressie niet helemaal goed was. Mag slotje op
 
Back
Top