Zip type 3 voorlicht word steeds dimmer

PiaggioFreak1996

Well-Known Member
Avond mede forumleden.

Heb een tijdje terug een compleet andere koplamp unit op mijn type 3 gezet(oude waren alle punten vanaf gebroken)

Nu heb ik sinds een week dat mijn voorlicht steeds dimmer lijkt te worden. Ik ben totaal niet thuis in electronica en verlichting dus ik zou zelf niet weten waar dit aan kan liggen.

Kan het zoiets simpels zijn als het bolletje? Het lijkt mij dat een bol altijd gewoon of kapot springt of goed is. De accu is trouwens ook al een tijdje dood maar voor zover ik weet gaat het voorlicht via de lichtspoel en niet via de accu.

Hoor graag jullie meningen.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de spannings regelaar al eens bekeken.. Misschien is deze versleten en heeft hij op dit moment teveel weerstand en laat die misschien niet genoeg spanning door.

De gouden regel is dat als de spannings regelaar begint te oxideren het ding al op ze eind zit.

Want door die slechte spannings regelaar zal de accu ook denk ik niet ze volledige spanning krijgen om goed te op laden..
De accu word lui als die maar korte ladingen krijgt en bij te lang dat doen gaat hij uiteindelijk kapot.

Dit zal je denk ik even moeten na meten.. En de regelaar zelf eens bekijken..
 
Back
Top