Zip type 3 omkeuren naar brom

Marijnstl

New Member
ik heb sinds kort een zip type 3 op snor plaat gekocht, nou is alles een type 3 met sp vork maar staat het op een zip Carbon replica frame (type 1) ik wil deze graag inkeuren van snor naar brom maar mijn vraag is of het originele blok eronder moet? Er zit nu een zip 2000 2t blok onder die ik als ik wil legaal kan laten lopen met een 50cc cilinder en begrensde uitlaat ik heb evt ook nog een blok van een zip type 2 die ik eronder lan zetten.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou zeggen vraag het hier: https://www.rdw.nl/over-rdw/contact

Maar als ik zelf een inschatting zou moeten maken, wat in het verleden nogal eens mis bleek te zijn, denk ik niet dat deze "frankenstein" door de keuring komt, maar zeker weten doe ik dit dus niet, daarom de link.

Of gewoon doen alsof je neus bloedt en bij een scooterzaak op keuring gaan, niet bij de RDW zelf.
Voor plusminus 100 Euro weet je het.
 
Je moet de herkomst van het blok kunnen aantonen of, als je geluk hebt, alleen aantonen dat het niet gestolen is. Dat laatste ligt een beetje aan de keurmeester maar ik zou de gok niet wagen. Keuren bij een erkenninghouder (scooterzaak) is niet mogelijk met scooters vóór 2006.
 
zorg voor een aankoopverklaring of aankoopbon dan is het geen probleem, check wel de nummers of alles klopt.

zorg dat alles maar dan ook alles perfect werkt, goede banden, remmen, handvaten, remhendels niet krom, verlichting standaard en heel, etc etc dan komt het wel goed.

wat je beter kan doen (financieel) is zorgen dat ie aan alle eisen voldoet voor een motorfiets en dan keuren als motorfiets a1, verkoop je het frame voor 1000 piek en haal je een brom frame voor 250-300 dan hou je 700 in je zak over
 
Wat hierboven gezegd wordt.

Dus of je blok nummers moeten matchen met wat bij het frame hoort (als je de originele buddybak nog hebt zit daar soms een sticker in met de code)
Of je moet inderdaad kunnen aantonen dat het ander motorblok een valide afkomst heeft.
 
Wat hierboven gezegd wordt.

Dus of je blok nummers moeten matchen met wat bij het frame hoort (als je de originele buddybak nog hebt zit daar soms een sticker in met de code)
Of je moet inderdaad kunnen aantonen dat het ander motorblok een valide afkomst heeft.
En hoe kan ik dat aantonen? Moet ik dan perse blokpapieren hebben of kan dat ook anders?
 
Dit is een beetje lastig, je moet kunnen aantonen dat je een scooter hebt gekocht waar dit blok eerlijk vandaan komt.
Denk dat het met een koopovereenkomst kan van de verkoper, maar het beste is als je ook het framenummer van de motor hebt waar het onderuit komt. En die motor moet eigenlijk ook nog gesloopt zijn.

Ik keur vaker om, maar dit is altijd een lastig grijs gebied en de keurmeesters hebben ook nooit een echt goed antwoord.
 
Back
Top