zip type 3 met sp3 rijd 60 teller?!?!

meer0471

Well-Known Member
hallo,

ik heb een zip type 3 met:
sp3
17.5mm

3 gr rollen(iets overtoeren) maakt met rollen 3 en 4gr gemixd erg ondertoeren
sproeier 74

Hij rijd goed iets overtoeren maar niet erg, maar hij rijd maar 60 op teller van een zip 2000 is dus ongeveer 50, 55 echte. Maar hij zou toch minstens 70 op teller moeten lopen met een sp3? als iemand iets weet/denkt hoor ik het graag ik weet het niet meer.

alvast bedankt,
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

nee maar wel met de algemene afstelling..
zeker een drukveer heeft indirect te maken met je topsnelheid..

beter probeer je ene witte of gele drukveer en strakkere trekveren en dan wat zwaardere rollen..
 
Nouja, qua rolletjes zit je toch ERG laag van het gebruikelijke. Zou denken dat je drukveer versleten is en dat er geen kracht meer op zit.
Zou gewoon het advies van Melv opvolgen ;)
 
bedankt voor de reacties,
ik ging ff mijn cilinder checken. kwam ik erachter dat er twee dikke voetpakkinge tussen zaten. Heb er een weggehaald en 4 gr rollen erin gedaan rijd met 4 gr goed (weet niet of het aan de pakking lag.) maar zijn top veranderd niks aan, het lijkt wel of die begrensd is op een bepaalde snelheid ofzo maar ik ga binnenkort even een drukveer halen maar welke zou ik dan halen de witte of de gele?
 
Last edited:
heb een nieuwe drukveer en zwaardere rollen rijd lekker maar ze top word maar niet hoger help alsjeblieft heb na mijn wete alles al geprobeerd
 
jah heb al 5 gr erin(4 gemixd met 6gr weet dat dat niet goed is maar is tijdelijk en daar licht het niet aan) ik ben nu werken ik zet vanaaf ff een foto van me bougie neer
 
Back
Top