Zip type 3 kopen, help

TiesNij

New Member
Ik heb dus een zip type 3 uit 2005 bij mij in de buurt gezien die ik wil kopen, maar er staat ( 16.283km ) op de teller. Alles doet het voor de rest aan de scooter en hij is nog compleet standaard. Is het slim om deze te kopen? Of zijn die kilometers wel echt teveel?
 
Advertisement - register to remove this

Km zegt niet veel. Onderhoud en staat van de scooter zegt veel meer. Helemaal met dat bouwjaar. Veel scooters hebben een andere teller of de teller is teruggedraaid.

Dus met oudere scooter gewoon kijken naar de staat en onderhoudsgeschiedenis
 
Kan makkelijk, toch zeker als je een scooter van 16jaar oud koopt is dat niks geks. En 16d km klinkt een stuk vertrouwder dan al die zogenaamde schuurvondsten die je laatste tijd tegenkomt met nog geen 1000km op de teller. Als er beetje is bijgehouden met onderhoud en fatsoenlijke olie gemixt. Dan kun je prima nog 16d km rijden met een beetje normaal onderhoud.

Wat ik je wel zou aanraden omdat het blijkbaar de standaard is in het scooterwereldje dat je allemaal wheelies boekt. Check of het frame recht is, vork recht en stuur recht. Makkelijk te controleren door tijdens de testrit op een vlak stuk weg ff stukje zonder handen te rijden. Klein beetje naar links of rechts is niet erg maar als je je stuur los laat en je gaat wiebelen of een bepaalde kant op is de kans groot dat je een krom wheeliehok hebt gevonden. En dat zijn er momenteel heeeel veel die te koop staan.
 
Back
Top