Zip type 3 kan niet vol gas rijden

zipjee3

New Member
Ik heb dus een (2t 50cc) zip type 3 met een 17.5mm dellorto. Maar sinds ik die caburateur er in heb gezet kan ik niet meer vol gas rijden. Ik kom wel op de top van 55km maar als ik mijn gas over de helft open trek dan houd hij heel erg in wat kan dat zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Sproeier 72 zit er in, standaard cilinder, een ESM uitlaat en een standaard luchtfilter.
Ben nu een beetje aan het kutten met de gasnaald weet niet of dat effect gaat hebben. Welke stand raad je aan?
 
Een zip type 3 heeft standaard toch gewoon een 12mm carburateur? Waarom ben je voor een 17.5mm gegaan?

Kijk even naar je Bougie, aan de hand daarvan kan je makkelijk inschatten of je sproeier groter, of kleiner moet.

Gasnaald is meer voor minimale afstelling, denk niet dat dat je gaat helpen op dit moment. Je zou hem een clipje omhoog kunnen zetten, maar denk niet dat dat veel zin heeft.
 
Klopt zit standaard een 12mm in maar mij is gezegt dat hij door een 17.5 beter optrekt. Heb sproeiers 56 tot 75 geprobeert en met de 72 zag de bougie er het best uit (koffiebruin) ik heb sinds de 72 ook dat hij als hij koud is een beetje inhoud de eerste paar meter dat heb ik met kleiner niet gehad. Kan het alleen aan de sproeier liggen dan?
 
Klopt zit standaard een 12mm in maar mij is gezegt dat hij door een 17.5 beter optrekt. Heb sproeiers 56 tot 75 geprobeert en met de 72 zag de bougie er het best uit (koffiebruin) ik heb sinds de 72 ook dat hij als hij koud is een beetje inhoud de eerste paar meter dat heb ik met kleiner niet gehad. Kan het alleen aan de sproeier liggen dan?
Is het nog gelukt met het afstellen?
 
Back
Top