Zip type 3 gaat niet snel

Renzo’A

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een zip type 3 (brom). Ik heb het blok volledig gereviseerd en een 70cc op zitten. Alles netjes afgesteld etc. De scooter liep toen max 60 ivm snor vertanding.
Ik heb 2e hands brom vertanding aangeschaft en gemonteerd.
Ik kan merken dat het toerenverloop een stuk beter is, maar nogsteeds gaat de scooter niet harder dan 60. Hij schiet bij de 45/50 hoog de toeren in en harder dan 60 wilt ie niet.
Je voelt dat de scooter veel meer vermogen kan leveren maar gewoon stopt door de hoge toeren.

Wie kan mij helpen? De scooter moet veel sneller kunnen.

setup:

70cc polini cilinderkit
rode trekveertjes met gouden drukveer
6,6 gram rollen (gemixt)
12mm carburateur met sproeier 82
standaard uitlaat (zonder prop)

(Ik heb eventueel een foto van de bromvertanding om gecontroleerd kunnen worden of het wel echt brom vertanding is)

mvg Renzo
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben geen tuner maar mij lijkt een 12mm carb. voor een 70cc toch wel aan de kleine kant, maar hier ligt niet je probleem van overtoeren.
Ik zou eerst eens kijken achter de carterkap want overtoeren bij 45 a 50 kmpu en wellicht nog meer overtoeren bij 60 kmpu is een teken dat de scooter in een te lage versnelling blijft rijden.
Maw de v-snaar klimt niet hoog genoeg in de vario en/of de v-snaar wordt niet diep genoeg in de koppelingspoulie getrokken.

Verder weet ik niet waar ik een gouden drukveer moet plaatsen in het rijtje van druksterkte.
Je moet het in iedergeval zoeken in het gewicht en eventueel slijtage van de rolletjes en/of een versleten vario en/of een versleten of verkeerde lengte v-snaar en/of een verkeerde sterkte drukveer.

6,6 gram rollen (gemixt)
Waarmee heb je die gemixt?
 
Back
Top