Zip type 3 carb afstelling.

Snare46

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een zip type 3 snor met de volgende afstelling:

Brom cilinder + zuiger
12 mm carb phva
Standaard uitlaat, met prop erin, vanwege een wokmelding paar weken terug.

Nu heb ik mijn carb van de week helemaal schoongemaakt en toen zag ik tot mijn verbazing dat er een sproeier 70 in zat. En het lijkt mij dat dat best wel aan de grote kant is bij deze set-up. Ik had altijd al wat start problemen maar nu het winter is is het bijna niet te doen, dus nu wil ik de carb goed gaan afstellen. Nu wil ik graag weten:

Met welke sproeier moet ik ongeveer beginnen?
En hoe stel ik de luchtschroef en stationair schroef goed af?

Ik neem aan dat ik eerst de juiste sproeier moet hebben, voor ik de lucht en stationair schroef afstel?

Alvast super bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

Standaard uitlaat, met prop erin, vanwege een wokmelding paar weken terug.
Hoezo prop er weer in? Zal lekker helpen bij een nieuwe snelheids controle met je 50cc :)

Slecht starten kan ook komen door een slecht / niet werkende choke, niet perse kleine/grote sproeier.
Bovendien sproeier 70 = standaard voor dat type carburateur en groot genoeg voor zo'n begrenste brom setup. M.a.w. Gewoon laten zitten dus.

Luchtschroef uitgaan van 1,5 slag open = basis en kun je gewoon laten zo. Stationairschroef indraaien tot scooter (op gehoor) hoger in toeren loopt vervolgens uitdraaien tot ie net niet afslaat of achterwiel net draaiend (met scooter op middenbok).
Dit zou Ok moeten zijn als basis afstelling.
 
Met die prop gaat tie nu precies 25 haha, dat wil eigenlijk zo houden voor als ik ooit weer op de rollenbank moet haha.

Ik las wel dat er standaard sproeier 56 in zit. In de snor versie, vandaar dat ik dacht dat 70 best groot was.

Okee dan weet ik in ieder geval hoe ik mn luchtschroef moet zetten!!
 
Met die prop gaat tie nu precies 25 haha, dat wil eigenlijk zo houden voor als ik ooit weer op de rollenbank moet haha.

Ik las wel dat er standaard sproeier 56 in zit. In de snor versie, vandaar dat ik dacht dat 70 best groot was.

Okee dan weet ik in ieder geval hoe ik mn luchtschroef moet zetten!!


Misschien heb je hier wel gelijk.. Zo zelf ook een kleinere sproeier proberen.. Welke zal je moeten proberen. Dat is op voorhand niet te zeggen.
 
Back
Top