Zip type 3 70cc valt uit op hoge snelheid

Carmen

New Member
Goedendag, ik ben hier vrij nieuw en heb al gezocht of hier antwoord op is gegeven maar niet gevonden dus hierbij mijn setup en vraag:

Setup:
Zip type 3
Dr 70
Yasuni Z
Vario ring en prop eruit
Geelkenteken dus bromvertanding
Sproeier is 75, dit is allemaal standaard als het goed is.

Voorderest is echt alles orgineel dus carb, rolletjes ect.

Ik heb deze setup nu een tijdje en hij is ingereden en al. De scooter doet het prima en trekt prima op. Alleen nu die is ingereden ben ik aan het kijken wat de top is ect. Maar na een tijd (2/3 minuutje) op hoge snelheid gaat hij soms vertraagd reageren en als je dan doorrijd valt hij in 1 keer stil en helemaal uit. Als je contact aan en uit doet start hij weer gelijk en kan je weer rijden op een snelheid van 40/50 km/h, als je hierboven gaat rijden valt hij weer uit. Als ik bijv. 40/60 km per uur rijd dan houd hij het zonder gebreken wel vol. Alleen als je boven die snelheid gaat rijden gaat hij dus raar reageren en valt hij uit.

Als hij uitvalt is het niet “braap braap” dus te weinig benzine zit ik niet aan te denken??
Hij valt in 1 klap uit en soms fluitend geluid.

Ik vind dit best een apart verhaal dus hoop dat iemand mij kan helpen.
Post automatically merged:

Goedendag, ik ben hier vrij nieuw en heb al gezocht of hier antwoord op is gegeven maar niet gevonden dus hierbij mijn setup en vraag:

Setup:
Zip type 3
Dr 70
Yasuni Z
Vario ring en prop eruit
Geelkenteken dus bromvertanding
Sproeier is 75, dit is allemaal standaard als het goed is.

Voorderest is echt alles orgineel dus carb, rolletjes ect.

Ik heb deze setup nu een tijdje en hij is ingereden en al. De scooter doet het prima en trekt prima op. Alleen nu die is ingereden ben ik aan het kijken wat de top is ect. Maar na een tijd (2/3 minuutje) op hoge snelheid gaat hij soms vertraagd reageren en als je dan doorrijd valt hij in 1 keer stil en helemaal uit. Als je contact aan en uit doet start hij weer gelijk en kan je weer rijden op een snelheid van 40/50 km/h, als je hierboven gaat rijden valt hij weer uit. Als ik bijv. 40/60 km per uur rijd dan houd hij het zonder gebreken wel vol. Alleen als je boven die snelheid gaat rijden gaat hij dus raar reageren en valt hij uit.

Als hij uitvalt is het niet “braap braap” dus te weinig benzine zit ik niet aan te denken??
Hij valt in 1 klap uit en soms fluitend geluid.

Ik vind dit best een apart verhaal dus hoop dat iemand mij kan helpen.
Toen die uitviel een keer mijn bougie gecheckt en was koffiebruin en niet nat.
 
Advertisement - register to remove this

Grotere sproeier kan zeker helpen, maar dan is ook de vraag rij je op mengsmering of op je pompje? En krijgt hij wel genoeg olie indien je op je pompje rijd.
ik rij altijd al op mengsmering omdat ik zelf mengen meer vertrouw. Grotere sproeier ga ik proberen, 90? Ik ga hem nu ook royaal mengen, dus wel iets meer dan 1:50
 
Back
Top