Zip Type 2 2T spruitstuk vervangen

JB_030

New Member
Hey,

allereerst wou ik zeggen dat ik hier nieuw ben, en ook best nieuw ben in het motorisch werken aan mn eige scooter. rij al jaren lang maar heb nu iets wat een klein projectje geworden is.

Het gaat om een Puch Zip type 2 met type 3 kappen. op alle factoren heel goed behalve het feit dat er vrijwel niks aan gedaan is sinds dat ie van de fabrieksband af kwam rollen, behalve de paar slijtgrage dingen, aka de banden.

Nu is mijn spruitstuk tussen het blok en de carb gescheurd. ik denk nouja dat kan ik zelf wel ff, heb het spruitstuk besteld, binnengekomen en ik ddacht ik ga maar aan de slag.

Half uur later kom ik er dus achter dat mn orginele spruitstuk met een popnagel vast zit? Kan iemand mij vertellen waarom die idioten van Puch dat gedaan hebben? En iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? En/of hoeveel dit klote geintje me nu weer gaat kosten?

Zie de fotos, het brons-kleurige 'boutje" is de popnagel blijkbaar, en tweede foto is nieuwe spruitstuk.

Alvast bedankt
 

Attachments

  • IMG-20200516-WA0000.jpeg
    IMG-20200516-WA0000.jpeg
    177.6 KB · Views: 25
  • IMG-20200516-WA0003.jpeg
    IMG-20200516-WA0003.jpeg
    76.5 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Dit is gewoon ook een boutje, geen popnagel.
Waarom men dit doet geen idee, zal wel één of ander kromme wet zijn in één van de landen waar deze scooter verkocht wordt om opvoeren te bemoeilijken.

Je kunt in het kopje van dit boutje een sleufje slijpen of met een klein ijzerzaagje zagen.
Daarna met een platte schroevendraaier los draaien.
 
Dit is gewoon ook een boutje, geen popnagel.
Waarom men dit doet geen idee, zal wel één of ander kromme wet zijn in één van de landen waar deze scooter verkocht wordt om opvoeren te bemoeilijken.

Je kunt in het kopje van dit boutje een sleufje slijpen of met een klein ijzerzaagje zagen.
Daarna met een platte schroevendraaier los draaien.

Oh toppie geweldig! ik zat er al zo tegenop te kijken om er weet ik het hoeveel centen weer extra aan kwijt te zijn. ik ga het zo gelijk proberen denk ik dan maar. kan niet wachten tot ie endelijk weer normaal rijd, kan die wok er ook af hahaha
 
Op de eerste foto. Linker kant een dikke platte schroeven draaier er tegen zetten (voorkant spruitstuk). Dan proberen om het spruitstuk een beetje links om te laten draaien.. Kans aanwezig dat die blinde bout ook los draait en dan zo te verwijderen is.
 
Back
Top