Hey,
allereerst wou ik zeggen dat ik hier nieuw ben, en ook best nieuw ben in het motorisch werken aan mn eige scooter. rij al jaren lang maar heb nu iets wat een klein projectje geworden is.
Het gaat om een Puch Zip type 2 met type 3 kappen. op alle factoren heel goed behalve het feit dat er vrijwel niks aan gedaan is sinds dat ie van de fabrieksband af kwam rollen, behalve de paar slijtgrage dingen, aka de banden.
Nu is mijn spruitstuk tussen het blok en de carb gescheurd. ik denk nouja dat kan ik zelf wel ff, heb het spruitstuk besteld, binnengekomen en ik ddacht ik ga maar aan de slag.
Half uur later kom ik er dus achter dat mn orginele spruitstuk met een popnagel vast zit? Kan iemand mij vertellen waarom die idioten van Puch dat gedaan hebben? En iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? En/of hoeveel dit klote geintje me nu weer gaat kosten?
Zie de fotos, het brons-kleurige 'boutje" is de popnagel blijkbaar, en tweede foto is nieuwe spruitstuk.
Alvast bedankt
allereerst wou ik zeggen dat ik hier nieuw ben, en ook best nieuw ben in het motorisch werken aan mn eige scooter. rij al jaren lang maar heb nu iets wat een klein projectje geworden is.
Het gaat om een Puch Zip type 2 met type 3 kappen. op alle factoren heel goed behalve het feit dat er vrijwel niks aan gedaan is sinds dat ie van de fabrieksband af kwam rollen, behalve de paar slijtgrage dingen, aka de banden.
Nu is mijn spruitstuk tussen het blok en de carb gescheurd. ik denk nouja dat kan ik zelf wel ff, heb het spruitstuk besteld, binnengekomen en ik ddacht ik ga maar aan de slag.
Half uur later kom ik er dus achter dat mn orginele spruitstuk met een popnagel vast zit? Kan iemand mij vertellen waarom die idioten van Puch dat gedaan hebben? En iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? En/of hoeveel dit klote geintje me nu weer gaat kosten?
Zie de fotos, het brons-kleurige 'boutje" is de popnagel blijkbaar, en tweede foto is nieuwe spruitstuk.
Alvast bedankt