Zip type 1 wordt bloedheet

Advertisement - register to remove this

Mat,

we hebben allemaal wel eens op een brommer gereden terwijl we nog geen 16 waren.
In mijn tijd, heeeeeel lang geleden, hoefde je nog geen rijbewijs.
Ik raad je aan toch een beetje voorzichtig te zijn want je kunt jezelf en je ouders flink in de penarie helpen, maar goed.

Als je zeker weet dat de scooter genoeg olie krijgt, zou je eens kunnen proberen met een iets grotere sproeier of eens goed kunnen checken of er toch niet ergens valse lucht wordt getrokken want ook dit verarmt je brandstofmengsel.
 
Als je niet zeker weet of je brommer wel genoeg olie krijgt is dit altijd een mogelijkheid.

Je gebruikt toch 2-takt olie in je tankje of giet je er andere olie in?

Je zou bij wijze van proef de benzine uit je tank kunnen aflaten.

Dan een litertje afmeten en terug in je tank doen en er dan 2 centiliter of te wel 20 milliliter 2 Takt olie toevoegen.
Je zit dat op een mix van 1:50

Als de scooter dan toch nog heet wordt na 100 meter weet je in ieder geval dat het niet aan je oliepomp ligt en kun je verder zoeken
 
Dus dan wel de olieslanggetje van de carb afhalen toch?
Post automatically merged:

Maar olie krijgt die wel 100%
Post automatically merged:

Geen valse lucht op carb
 
Last edited:
Ai, ai, ai...
Wat je niet hebt kun je ook niet kwijtraken. En scooters opvoeren mag ook niet, dan ben je net zo nat als wanneer je zonder rijbewijs rijd,maar daar kijken we ook niet naar.


Maar ff op het mengsmering verhaal. Zelf mengsmering maken is naar mijn idee beter dan vertrouwen op de.oliepomp. als die kapot gaat en dat merk je niet tijdens het rijden kan het snel gedaan zijn met je blokkie. Dus bind je olieslang ff af, of trek het hele tankje eraf. En meng een kannetje thuis
 
Waar kom je ergens vandaan? Als je in de buurt zit wil ik wel ff een keer komen kijken. Kan niet anders dat je iets wat vrij vanzelfsprekend is iver het hoofd ziet lijkt me
 
Ja klopt, maar rij alleen op plekken waar niet veel mensen zijn!
En jij denkt dat er dan niets kan gebeuren ?
Heerlijk dat je nog zo naïef bent.
Komt waarschijnlijk door de leeftijd.
Echter de realiteit is keihard...
Als je iemand aanrijd en deze heeft (blijvende) letsel, dan kan je tot in lengte van jaren betalen voor de kosten hiervan.
Dus je krijgt een baan, dan kan je elk verdiende Euro overmaken aan het slachtoffer.
Vergeet je hypotheek, een gezin en een onbezorgd leven dan maar...
En dit alles omdat je zonder rijbewijs en dus verzekering lekker wilt rondcrossen op je brommertje.
Ik wil niet de ouwe zeikerd zijn, maar wil je slechts behoeden voor de eventuele gevolgen.
Denk na............ !!!
 
Een van mn docenten is na meer dan een jaar nog bezig met een vergelijkbare rechtzaak. Zijn vrouw was aangereden door iemand op een e-bike die duidelijk harder dan toegestaan ging. Na meerdere operaties en dik een jaar revalidatie en thuiszorg is dat vast wel opgelopen tot een flink bedrag. En met een scooter kan je nog veel meer schade aanrichten dan met een fiets
 
Maar of hij nou 15 is en zonder rijbewijs rijdt. of 16 met een rijbewijs maar alsnog een opgevoerde scooter maakt ook geen verschil aangezien je bij allebei sws niet verzekerd bent. en denk dat de meeste op dit forum wel op een scooter rijdt die harder dan 25/45 gaat.

maar om terug te komen op je topic, zit je uitlaat niet verstopt of iets, probeer hem een x van binnen schoon te maken. of een andere uitlaat proberen als je die hebt liggen
 
Back
Top