Zip type 1 gashendel gaat stroef

Johan D.

Member
hallo, ik heb een zip type 1 70cc dr met een 19mm carb. Eerst was hij 50cc volledig standaard.
Ik heb alleen een probleem, mijn gashendel draait erg zwaar, dit was al sinds ik hem heb gekocht.
Ik heb de gaskabel laten vervangen dus dat zit goed. Na het vervangen van de gaskabel is het nogsteeds hetzelfde.
Weet iemand anders nog iets waar het aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb de gaskabel laten vervangen dus dat zit goed.
En dan kijken ze niet even waarom hij zwaar blijft draaien , slordig . Als de gashendel zonder kabel erin goed draait , zoals Bartj al zei , zit er misschien ergens een te scherpe bocht, in de kabel , of gaat je gasschuif misschien te zwaar in de carb , of is de drukveer , van de schuif niet goed meer
 
Als het de originele gashendel is, dan is mijn ervaring dat het vaak het plastic bocht insertje in de hendel zelf is.
Weet niet hoe het heet, maar in de gashendel zelf hoort een plastic bochtje te zitten dat de kabel begeleid van de draaiende hendel om de bocht de kabel in.

Dit plasticje sluit over tijd helemaal in en dan klemt de gaskabel daarin, heb dat deel niet los gevonden ergens, dus heel de gashendel vervangen is dan helaas de enige optie.
 
Als het de originele gashendel is, dan is mijn ervaring dat het vaak het plastic bocht insertje in de hendel zelf is.
Weet niet hoe het heet, maar in de gashendel zelf hoort een plastic bochtje te zitten dat de kabel begeleid van de draaiende hendel om de bocht de kabel in.

Dit plasticje sluit over tijd helemaal in en dan klemt de gaskabel daarin, heb dat deel niet los gevonden ergens, dus heel de gashendel vervangen is dan helaas de enige optie.
Ah ja, het is idd de originele gashendel. Denk dat dat het dan is. Dankje
 
Het kan liggen aan de:
1 kabel die niet lekker door de geleider loopt
2 gasschuif die stroef loopt in de carberateur
3 het draaiende gashendelmechanisme dat je fysiek aanraakt tijdens gas geven

Haal het uit elkaar en je weet het. Speculeren werkt niet in dit soort gevallen.
 
Back
Top