zip type 1 blijft te rijk lopen

zip ttttype 111

New Member
beste

ik heb een zip type 1 gekocht 2 maanden terug die niet starten bleek gwn verkeerde bougie in te zitten en bobine kapot
bouwjaar is 1995
de scooter blijft te rijk lopen na zowat alles te vervangen te hebben
bougie blijft zwart en rijd 5 km u max
ik heb op de vorige carburateur proberen afstellen lukte niet alles was nieuw aan de carb maar bleef toch te rijk lopen
ik heb ondertussen de carburateur vervangen met een dellorto 17,5 mm maar het probleem blijft ook heb ik van een benzine kraantje een vaccuum verwisselt
zit een nieuwe ontsteking op bougie luchtfilter (orgineel) nieuwe bouggie dop nieuwe cdi nieuwe bougie maar hij stottert en blijft te rijk lopen zoude jullie mij kunnen helpen aub
 
Advertisement - register to remove this

Waaruit concludeer je dat de scooter te rijk loopt?
Zwarte bougie kan ook andere oorzaken hebben.

Werkt je oliepomp nog naar behoren?
Compressie in orde?
Vlotter/vlotternaald in orde en vulling carb. niet te hoog waardoor hij te rijk loopt of zelfs benzine in de venturi gedrukt wordt?
Hittegraad bougie niet te koud?
Stand gasnaald?
Meng je zelf en zo ja, hoeveel milliliter olie bij 1 liter benzine?
 
Waaruit concludeer je dat de scooter te rijk loopt?
Zwarte bougie kan ook andere oorzaken hebben.

Werkt je oliepomp nog naar behoren?
Compressie in orde?
Vlotter/vlotternaald in orde en vulling carb. niet te hoog waardoor hij te rijk loopt of zelfs benzine in de venturi gedrukt wordt?
Hittegraad bougie niet te koud?
Stand gasnaald?
Meng je zelf en zo ja, hoeveel milliliter olie bij 1 liter benzine?
oliepomp net verwijderd
compressie in orde
nieuwe carb vult goed
bougie word goed warm
gasnaald ik het midden
ik meng nu zelf 1:33 wegens nieuwe zuiger
 
n
Nier per ongeluk een ontstoorde bougie en ontstoorde bougiedop gebruikt?
nee heb gwn juiste bougie en bougie dop nu was ervoor ook al kan het aan het membraan liggen?
Post automatically merged:

of wat ik ook gezien heb is dat de vertanding achter waar de koppeling aan hangt speling opstaat niet in de draairichting maar ik kan hem ze zo wat uit trekken
 
n

nee heb gwn juiste bougie en bougie dop nu was ervoor ook al kan het aan het membraan liggen?
Post automatically merged:

of wat ik ook gezien heb is dat de vertanding achter waar de koppeling aan hangt speling opstaat niet in de draairichting maar ik kan hem ze zo wat uit trekken
Dat dacht ik ook een keer tot ik mn bougiedop eens goed bekeek die ontstoord was net als de bougie,
dat was ook een raadsel voor me waarom de bougie zwart bleef met welke sproeier ook.
 
Wat gebeurt er als je de brandstofslang van de carburateur trekt. Blijft de benzine dan stromen?

Welke bougie gebruik je?

Gewoon 1 op 50 mengen. Weet wel dat als je veel meer olie toegevoegd je scooter juist armer loopt omdat de hoeveelheid benzine per liter een stuk minder is.
 
nu krijgt die opeens geen benzine meer???
Tja, dan moet je de handen uit de mouwen steken en het volgende controleren:
  1. Verstopt filter van de vacuumkraan.
  2. vacuumkraan gaat niet open als je kickt op elektrisch start.
  3. geknikt slangetje tussen vacuumkraan en carb.
  4. vlotternaald die blijft hangen.
  5. Verstopte sproeier(s)
  6. Nat of heel vies luchtfilter.
  7. niet goed sluitend membraan.
  8. Onvoldoende onderdruk door lekkende keerringen
  9. Onvoldoende onderdruk omdat de zuigerveren niet goed afsluiten.
  10. Verstopte uitlaat of verstopte uitlaatpoort van de cilinder.
 
filter vaccuumkraan is niet verstopt
vacuumkraan gaat open
geen geknikte slangen
vlotternaald gaat gwn mooi terug
luchtfilter proper gemaakt
membraam sluit goed
keeringen zijn goedd
cilinder moet ik nog testen
uitlaat is net nieuw dus dat zou me verbazen
Post automatically merged:

ik houd jullie op de hoogte met de compresiemeter
 
Back
Top