Hallo Mensen,
ik heb een tijdje geleden een zip gekocht via een collega van me. Deze heeft bij hem thuis ongeveer anderhalf jaar stilgestaan in de schuur en ik heb hem niet lopend gekocht. Deze scooter is nooit opgevoerd geweest en alle originele onderdelen zitten er nog op.
Nu ben ik er dus aan begonnen om hem lopend te krijgen, maar heb al vanalles geprobeerd en hij wil maar niet starten.
Wat heb ik al gedaan, bougie eruit gehaald schoongemaakt en gecontroleerd op vonk; allemaal prima.
Ook heb ik de carburateur eraf gehad om te checken of de vlotter wel goed werkte en of hij ook wel schoonwas en dus alles doorliet. Ook dit was het geval, vlotter werkt perfect en verder helemaal schoon.
Luchtfilter ook gecontroleerd, ook schoon. Eraf gehaald om te kijken of hij wel lucht aanzuigt, ook prima maar nog steeds niet starten.
Ook komt er benzine in de cilinder, want als je de bougie eruit haalt, en je kickt met je hand en houdt je andere hand voor het bougie-gat dan komt de benzine "damp" gewoon op je hand. De membraanklepjes zijn ook prima, sluiten af en ze kunnen klein stukje open.
Het enigste wat ik me nog even afvraag is of het probleem niet ligt aan de elektronische choke, en het feit dat ik er geen accu in heb zitten.
Mvg Lexflex
ik heb een tijdje geleden een zip gekocht via een collega van me. Deze heeft bij hem thuis ongeveer anderhalf jaar stilgestaan in de schuur en ik heb hem niet lopend gekocht. Deze scooter is nooit opgevoerd geweest en alle originele onderdelen zitten er nog op.
Nu ben ik er dus aan begonnen om hem lopend te krijgen, maar heb al vanalles geprobeerd en hij wil maar niet starten.
Wat heb ik al gedaan, bougie eruit gehaald schoongemaakt en gecontroleerd op vonk; allemaal prima.
Ook heb ik de carburateur eraf gehad om te checken of de vlotter wel goed werkte en of hij ook wel schoonwas en dus alles doorliet. Ook dit was het geval, vlotter werkt perfect en verder helemaal schoon.
Luchtfilter ook gecontroleerd, ook schoon. Eraf gehaald om te kijken of hij wel lucht aanzuigt, ook prima maar nog steeds niet starten.
Ook komt er benzine in de cilinder, want als je de bougie eruit haalt, en je kickt met je hand en houdt je andere hand voor het bougie-gat dan komt de benzine "damp" gewoon op je hand. De membraanklepjes zijn ook prima, sluiten af en ze kunnen klein stukje open.
Het enigste wat ik me nog even afvraag is of het probleem niet ligt aan de elektronische choke, en het feit dat ik er geen accu in heb zitten.
Mvg Lexflex