Zip type 1/2 wil niet starten

Lexflex

Well-Known Member
Hallo Mensen,

ik heb een tijdje geleden een zip gekocht via een collega van me. Deze heeft bij hem thuis ongeveer anderhalf jaar stilgestaan in de schuur en ik heb hem niet lopend gekocht. Deze scooter is nooit opgevoerd geweest en alle originele onderdelen zitten er nog op.

Nu ben ik er dus aan begonnen om hem lopend te krijgen, maar heb al vanalles geprobeerd en hij wil maar niet starten.

Wat heb ik al gedaan, bougie eruit gehaald schoongemaakt en gecontroleerd op vonk; allemaal prima.

Ook heb ik de carburateur eraf gehad om te checken of de vlotter wel goed werkte en of hij ook wel schoonwas en dus alles doorliet. Ook dit was het geval, vlotter werkt perfect en verder helemaal schoon.

Luchtfilter ook gecontroleerd, ook schoon. Eraf gehaald om te kijken of hij wel lucht aanzuigt, ook prima maar nog steeds niet starten.

Ook komt er benzine in de cilinder, want als je de bougie eruit haalt, en je kickt met je hand en houdt je andere hand voor het bougie-gat dan komt de benzine "damp" gewoon op je hand. De membraanklepjes zijn ook prima, sluiten af en ze kunnen klein stukje open.

Het enigste wat ik me nog even afvraag is of het probleem niet ligt aan de elektronische choke, en het feit dat ik er geen accu in heb zitten.

Mvg Lexflex
 
Advertisement - register to remove this

Jeppa, heb ook compressie. Alles voelt verder ook gewoon prima aan, k hang er vanavond even een auto-accu aan zodat ik kan blijven doorstarten.

Wat ik me namenlijk afvraag is of hij niet misschien teveel benzine krijgt, (wie weet heeft iemand ooit proberen hem sneller te laten gaan door aan de carburateur te draaien want de varioring lag wel los in de buddy).

Hierom heb ik de luchtschroef dichtgedraaid, en anderhalf a 2 slagen open. Dan zou hij volgens mijn theorie moeten lopen want hij heeft lucht benzine en vonk... Mn oude eerste zip die ik had, daar werkte het allemaal wel zo, alleen daar zat ik met een hand-choke ipv een elektrische-choke. Vandaar dus de accu ertussen hangen want het lijkt wel of hij verzuipt en constant blijft choke'en. Als ik mn bougie eruit haal en ik hou mn hand voor mn cilinderkop dan wordt mn hand aardig vochtig als k dan kick...

Mvg Lexflex
 
Wat is de rede dat de scooter 'stil' stond.
Misschien is de zuiger / cilinder wel versleten.

Ik zou de cilinder eraf halen en kijken of beide nog in orde zijn.
Ook meteen even de rollen vervangen voor het originele gewicht rollen.
En even kijken wat voor sproeier er in zit / moet.
 
Back
Top